Fandom

Assassin's Creed Wiki

Zhang

2716stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Zhangkonkubina z Zakazanego Miasta, cesarzowa Chin i druga z czterech żon cesarza Jiajinga.

Biografia Edytuj

Urodziła się w 1504 roku w Zakazanym Mieście, gdzie się wychowywała. W dzieciństwie skrępowano jej stopy i biust, co było tradycyjną praktyką. Była bliską przyjaciółką Shao Jun, z którą rywalizowała o względy cesarza Zhengde. Wyścig ten wygrała Shao Jun.

W 1524 roku przed swoim wyjazdem do Włoch Shao powróciła do dawnego domu by przekonać Zhang do ucieczki wraz z nią. Podczas ich rozmowy Zhang poznała prawdę o asasynach i templariuszach, lecz zbagatelizowała to i spławiła przyjaciółkę.

Gdy Zhengde zmarł została cesarską metresą zyskując sobie przychylność Jiajinga. W 1528 roku została jego żoną.

W 1530 roku Zhang wysłała, poprzez konkubiny, wiadomość do Shao Jun z prośbą o spotkanie w Zakazanym Mieście. Gdy asasynka tam przybyła okazało się, że to pułapka zastawiona przez Zhang Yonga i Qui Ju. Templariusze ci zmusili ją, pod groźbą śmierci by to zrobiła. Gdy Shao się o tym dowiedziała przebaczyła jej.

W 1534 roku została pozbawiona tytułu na skutek konfliktu z mężem. Zmarła 3 lata później.

Więcej w Fandom

Losowa wiki