Fandom

Assassin's Creed Wiki

Zatrute ostrze

2774strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Ach tak! Rozumiem! Ezio, to projekt dodatkowego ostrza – takiego, które będzie mogło współpracować z mechanizmem, który nosisz na ręce, gdybyś chciał go użyć zamiast zwykłego sztyletu. (...) Jeśli się nie mylę, to ostrze jest dość paskudne. Jest puste w środku, widzisz? Wykorzystując kanalik biegnący wewnątrz, jego właściciel może wstrzyknąć truciznę do ciała swojej ofiary. Śmierć na miejscu, niezależnie od miejsca ugodzenia! To coś uczyniłoby cię praktycznie niezwyciężonym!”
Leonardo da Vinci[src]
Zatrute ostrze (ikonka) (ACR) (by Kubar906).png
Zatrute ostrze
  • Broń biała
Ezio używający zatrutego ostrza by DarknessEyes23.png
  • Ezio zabija strażnika zatrutym ostrzem
Informacje techniczne
  • Pojawia się w:
Statystyki
  • Prędkość:
  • ?
  • Obrażenia:
  • ?
  • Parowanie:
  • ?

Informacje historyczne
  • Materiały potrzebne do wyrobienia:

Zatrute ostrze – broń, występująca w Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood i Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed II Edytuj

Jest to modyfikacja ukrytego ostrza. Różni się od pierwowzoru tym, że w środku klingi wydrążono kanalik o niewielkiej średnicy, przez który można było wstrzyknąć komuś do ciała truciznę po zetknięciu czubka ostrza ze skórą ofiary. Asasyn Altaïr Ibn-La'Ahad zapisał informacje o ostrzu na jednej z kart swojego Kodeksu. Kartę ową posiadł inny asasyn, Ezio Auditore da Firenze i przekazał ją w 1478 roku inżynierowi Leonardo da Vinci, który skonstruował dla niego mechanizm.

Otrucie człowieka tym ostrzem powoduje u niego gwałtowne ruchy – jeżeli cel jest uzbrojony, może nawet wyjąć broń i zacząć atakować znajdujących się w pobliżu ludzi. Po krótkim czasie umiera.

Truciznę do tego ostrza można nabyć u medyka za 175 florenów. U krawca natomiast jest możliwość nabycia większej fiolki na truciznę – sakwa o pojemności dziesięciu kosztuje trzy tysiące florenów, piętnastu – sześć tysięcy florenów. Domyślnie Ezio może zabrać pięć. Ulepszenia te dostępne są kolejno od sekwencji dziewiątej i dziesiątej.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

W tej części do zatrutego ostrza dodano małą zmianę – Leonardo da Vinci mógł wmontować w nie mechanizm wystrzeliwujący zatrute strzałki, które działały na tej samej zasadzie, co ostrze, jednak pozwalały otruwać cel na odległość.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

W tej części zatrute ostrze również występuje, jednak pozostało ono bez zmian.

Ciekawostki Edytuj

  • W powieści Olivera Bowdena pt. „Assassin's Creed: Renesans” tknięcie zatrutym ostrzem powodowało natychmiastową śmierć przeciwnika
  • W Assassin's Creed II można zdobyć osiągnięcie „Doktor” za zabicie otrutego już zatrutym ostrzem celu.
Ikona Nazwa Jak uzyskać Punkty Trofeum
Doctor-ACII-trophy.png Doktor Dokonaj zabójstwa z powietrza na zatrutym NPC 20 G.png PS3Bronze.pngBrąz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki