Fandom

Assassin's Creed Wiki

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

„Niech prowadzi nas Ojciec Zrozumienia.”
―Motto templariuszy
Templariusze
  • Gildia, frakcja
Herb Zakon Templariuszy.svg
  • Herb templariuszy
Informacje techniczne
  • Założyciel:
  • Przywódca:
  • Miejsca działania:
  • Cały świat
  • Religia:
  • Chrześcijaństwo
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • Data rozwiązania:
  • 1312 de iure
  • de facto nie został rozwiązany
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:

Templariusze (oficjalna nazwa: Zakon Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona) – średniowieczny zakon rycerski, formalnie działający od roku 1118 (lub, jak sądzi część historyków, od 1119 lub dopiero od 1120), kiedy to Hugues de Payens – rycerz z Szampanii i jego współpracownicy oficjalnie założyli zakon, działający oficjalnie do 1307 lub 1312 roku, lecz późnej kontynuowany przez Rycerzy Chrystusa z Portugalii, masonerię początkowo w Szkocji, Abstergo Industries i jego pododdział Abstergo Entertainment.

W rzeczywistości templariusze istnieli już od czasów starożytnych. Toczą oni odwieczną wojnę z bractwem asasynów. Mimo, że oba ugrupowania walczą o pokój, to jednak dążą do niego w zupełnie inny sposób. Asasyni chcą doprowadzić do pokoju poprzez prawdę. Templariusze natomiast poprzez władzę.

Historia

Zakon templariuszy istniał już od niepamiętnych czasów, ale dopiero w 1118 roku za pośrednictwem Huguesa de Payensa został uznany na arenie międzynarodowej. Trwało to do 1312 roku, kiedy to król Francji Filip, będący pod wpływami asasynów, oskarżył zakon o herezję, a jego przywódców spalił na stosie. Wtedy to templariusze byli zmuszeni zejść do podziemia.

W 1937 roku przywódca templariuszy – Henry Ford, założył firmę Abstergo Industries, która od tamtego czasu działała jako przykrywka dla zakonu templariuszy.

Pod koniec XX wieku, uśpiony agent Abstergo – Daniel Cross, zamordował mentora asasynów, w wyniku czego ich bractwo częściowo rozpadło się. Mimo to Abstergo do dziś organizuje łapanki na asasynów. Wszystkich pojmanych templariusze podłączają do maszyny Animus i zmuszają do odtwarzania wspomnień swoich przodków.

Ciekawostki

Abstergo.jpg

Znak Abstergo Industries

  • Nazwa zakonu pochodzi od łacińskiego słowa templum (świątynia), od ich dawnej siedziby w pobliżu świątyni Salomona w Jerozolimie.
  • Pieczęć zakonu przedstawiała dwóch rycerzy dosiadających jednego wierzchowca, co symbolizowało pokorę i ubóstwo, lecz mimo to zgromadzili niewiarygodną fortunę, przedstawianą później jako skarb lub fortuna templariuszy.

Znani templariusze

Templariusze, którymi mamy przyjemność grać

Templariusze z Ziemi Świętej

Cypryjscy templariusze

Włoscy templariusze

Tureccy templariusze

Angielscy templariusze

Karaibscy templariusz:

Amerykańscy templariusze

Francuscy templariusze

Chińscy templariusze

Reszta

Pracownicy Abstergo

Więcej w Fandom

Losowa wiki