Fandom

Assassin's Creed Wiki

Złodzieje

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Złodzieje (ikonka) (AC2) (by Kubar906).png
Złodzieje
  • Gildia, frakcja
AC2 • ACB • ACR
Złodzieje (AC2) (by Kubar906).png
  • Złodzieje w Assassin's Creed II
Informacje techniczne
  • Przywódca:
  • Siedziba:
  • Miejsca działania:
  • Powiązana z:
  • Religia:
  • Rzymski katolicyzm

Informacje historyczne
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:
Złodzieje (ikonka) (ACB) (by Kubar906).png
Złodzieje
  • Gildia, frakcja
AC2 • ACB • ACR
Złodzieje (ACB) (by Kubar906).png
  • Złodzieje w Assassin's Creed: Brotherhood
Informacje techniczne
  • Przywódca:
  • Siedziba:
  • Miejsca działania:
  • Powiązana z:
  • Religia:
  • Rzymski katolicyzm

Informacje historyczne
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:
Złodzieje (ikonka) (ACR) (by Kubar906).png
Złodzieje
  • Gildia, frakcja
AC2 • ACB • ACR
Złodzieje (ACR) (by Kubar906).png
  • Złodzieje w Assassin's Creed: Revelations
Informacje techniczne
  • Przywódca:
  • Nieznany z imienia
  • Siedziba:
  • Gildia złodziei w Konstantynopolu
  • Miejsca działania:
  • Powiązana z:
  • Religia:
  • Prawosławie/Islam

Informacje historyczne
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe

Złodzieje – frakcja, występująca w Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood i Assassin's Creed: Revelations.

Opis Edytuj

Charakterystyka Edytuj

Złodzieje są jedną z frakcji w serii. Są adeptami w parkourze, specjalizują się w sztuce kradzieży i posiadają podstawowe umiejętności walki wręcz. Członkowie tej frakcji sprzymierzeni z asasynami nie okradali biednych i próbowali bronić tych, którzy znajdowali się pod ich ochroną, walcząc z ich prześladowcami.

Wyposażenie Edytuj

Złodzieje dzierżą lekką broń, taką jak noże, czy sztylety. Są lekko opancerzeni, by zapewnić sobie choć minimalną ochronę ciała przy zachowaniu pewności, że ich odzież nie narobi hałasu podczas skradania się.

Assassin's Creed II Edytuj

Pierwsze spotkania Edytuj

Po raz pierwszy Ezio Auditore da Firenze napotyka złodziei w 1476 roku podczas wykonywania zadań dla swojego ojca we Florencji. Potem pomagają mu w ucieczce z miejsca egzekucji Giovanniego, Federica i Petruccia.

Zapoznanie z La Volpe Edytuj

Dwa lata później Ezio został okradziony przez jednego ze złodziei na Mercato Vecchio we Florencji. Dogoniwszy go, poznał przywódcę tej frakcji we Florencji – innego asasyna chowającego się pod pseudonimem La Volpe. Ów człowiek pomógł Ezio dostać się do bazyliki Santa Maria Novella i podsłuchać przebieg odbywającego się tam spotkania templariuszy.

Przeciwko templariuszom Edytuj

Ezio po raz kolejny natknął się na złodziei, będąc w Wenecji w 1481 roku. Pomógł tam jednej z nich – Rosie. Dzięki temu poznał mistrza weneckiego cechu Antonia de Magianisa. Wspólnie z weneckimi złodziejami przeprowadził udany atak na Palazzo della Seta, dzięki czemu zabił Emilio Barbarigo.

Antonio pomógł także Ezio w dostaniu się do Palazzo Ducale di Venezia – jego podkomendni poustawiali płonące stosy w kluczowych miejscach w mieście, by Ezio mógł wlecieć machiną latającą do kompleksu pałacowego i zabić Carlo Grimaldiego.

Potem Ezio okazjonalnie widywał złodziei, korzystając z ich usług, by wtopić się w tłum, lub przyjmując od nich zlecenia wyścigów.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

Zdrajca Edytuj

Pod koniec roku 1499 jeden ze złodziei z Monteriggioni, Paganino, zdradził swój cech i przystał do templariuszy. Szpiegował on życie polityczne włoskiego odłamu Bractwa Asasynów. Jego działania doprowadziły na początku roku 1500 do bitwy o miasteczko, a w jej efekcie śmierć mistrza Mario Auditore, osłabienie Bractwa i zniszczenie Monteriggioni wraz z Villą Auditore.

Współpraca w Rzymie Edytuj

Po swoim przyjeździe do Rzymu, Ezio Auditore da Firenze nawiązał współpracę z tamtejszą gildią złodziei, dogadując się z wcześniej poznanym mistrzem La Volpe i finansując remont ich nowej siedziby – La Volpe Addormentata. Od tej pory złodzieje pod rozkazami asasynów zmagali się z marionetkowym gangiem templariuszy Cento Occhi, w czym Ezio nieraz im pomógł.

Uratowanie Machiavellego Edytuj

W sierpniu 1503 roku po uratowaniu Pietra Rossi Ezio rozpoznał niedaleko Koloseum zdrajcę Paganina. Pomimo jego próby ucieczki Ezio dogonił go i – wyciągnąwszy wcześniej z niego informacje – pozwolił się zabić. Uratowało to Niccolò Machiavelliego, który na skutek pomyłek zgarniał złą sławę podejrzanego o zdradę.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Donosy Edytuj

Podczas swojego pobytu w Konstantynopolu Ezio miał okazję raz współpracować ze złodziejami. Ktoś w mieście zaczął składać na nich niepokojąco dużą liczbę donosów osmańskim włodarzom miasta. Po śledztwie przeprowadzonym przez Ezia okazało się, że donosicielem był niejaki Halim. Człowiek ten został szybko zlikwidowany z ręki asasyna.

Więcej w Fandom

Losowa wiki