Fandom

Assassin's Creed Wiki

Yusuf Tazim

2718stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Yusuf Tazim (1467-1512) – lider osmańskich asasynów.

Urodził się jako syn asasyna, dorastał na ulicy, a do zakonu dołączył, kiedy był nastolatkiem, zaraz po tym jak spotkał İshaka Paszę.

Wspomagał Ezio Auditore da Firenze w walce z bizantyńskimi templariuszami, podczas jego pobytu w Konstantynopolu, w wyniku czego zostali dobrymi przyjaciółmi, mimo krótkiej znajomości, która trwała do śmierci Yusufa w marcu 1512 roku.

Biografia

Wczesne życie

Yusuf urodził się w Bursie, ale od ósmego roku życia mieszkał w Konstantynopolu. Gdzieś w około 1484 roku, w wieku siedemnastu lat był znany jako drobny złodziejaszek, czym zwrócił na siebie uwagę znanego wezyra i asasyna, Ishaka Paszy. Wezyr za pomocą swojej charyzmy przekonał młodego chłopaka do dołączenia do zakonu skrytobójców.

W 1502 wraz z weneckim bractwem asasynów doprowadził do krótkiego pokoju między Wenecją a Turcją.

Asasyni cieszyli się spokojem, aż do 1509 roku, kiedy templariusze połączyli się z resztkami Cesarstwa Bizantyjskiego. Udane akcje asasynów pod jego dowództwem doprowadziły do mianowania go mistrzem, a następnie de facto liderem swojej gildii w 1511 roku.

Spotkanie z Ezio Auditore

ACRSP 2012-12-30 18-54-38-23.jpg

Yusuf uczy Ezio sztuczki Hook N' Run

Gdy usłyszał, że mentor z Florencji zaatakował twierdzę Bizantyńczyków w Masjafie i o tym, że Ezio przyjeżdża do Konstantynopola, sam poszedł go przywitać nad wodami Złotego Rogu.

Podczas prowadzenia Ezio do kryjówki w pobliżu Wieży Galata, opowiedział mu o konflikcie osmańskich asasynów i bizantyńskich templariuszy.

Po przybyciu na miejsce, Yusuf przedstawił mentora lokalnym asasynom. Zaraz po tym podarował Ezio ostrze z hakiem i nauczył go z niego korzystać.
Constantinopoleassassin.jpg

Yusuf Tazim i Ezio Auditore

Obrona Bractwa

Po obronieniu kryjówki w dzielnicy Galata i odzyskaniu kryjówki przy Wielkim Bazarze, Ezio pokazał Yusufowi dziennik Niccolò Polo i powiedział o kluczach do Masjafu. Zapytał się Yusufa o stary sklep braci Polo, a ten wysłał go do Piri Reisa.

Ratowanie Sulejmana

W 1511 roku Yusuf i jego uczniowie odkryli spisek, który miał być zamachem na życie księcia Sulejmana. W celu ratowania księcia, zdobyli przebrania włoskich muzykantów i rozpoczęli infiltrację pałacu Topkapı.
ACRSP 2013-01-01 20-15-26-66.jpg

Ezio i Yusuf na balu Księcia Sulejmana

Ezio, korzystając ze Zmysłu Orła, rozpoznawał bizantyńskich zabójców, odwracał uwagę tłumów, a asasyni zabijali templariuszy. Po jednym nieudanym cichym zabójstwie, janczarzy zaczęli walczyć z asasynami, a ostatni zabójca nadal żył. Ostatni bizantyński zabójca został zabity częścią lutni podczas swojej szarży na Sulejmana.

Śmierć

„Zasłużyłeś sobie na ten odpoczynek, bracie. Requiescat in Pace.”
―Ezio żegna martwego Yusufa.[src]
250px-Discovery 2.png

Śmierć Yusufa

Gdy w marcu 1512 roku, Ezio postanowił wyruszyć do Kapadocji, Yusuf poinformował go o tym, że Janczarowie rozstawili Wielki Łańcuch, by powstrzymać Ezio. Ezio poprosił Yusufa o ochronę dla Sofii Sartor.

Zaraz po tym, jak Ezio wyruszył do Kapadocji, Turcy najechali stary sklep braci Polo. W wyniku tego ataku, Yusuf został śmiertelnie dźgnięty puginałem Mehmeda w plecy.

Po powrocie do Konstantynopola, Ezio pobiegł do owej księgarni i pożegnał przyjaciela, a później osmańscy asasyni pochowali go w pobliżu Wieży Galata.

Więcej w Fandom

Losowa wiki