Fandom

Assassin's Creed Wiki

Wielki Bazar

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

„Mehmet osiągnął wiele, ale zaczynam sądzić, iż Bazar to jego największy sukces.”
Tarik Barleti, 1511
Wielki Bazar
  • Miejsce
The Grand Bazaar Database image.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data założenia:
  • 1464 rok
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Flagi:
  • Cele do zabójstwa:

Wielki Bazar (tur. Kapalı Çarşı, znany również jako Kryty Bazar) – lokacja w Assassin's Creed: Revelations.

Opis Edytuj

Historia i lokalizacja Edytuj

Wielki Bazar został założony w 1464 roku przez sułtana Mehmeda II Zdobywcę. Kompleks handlowy był przez wiele lat powiększany, aż do dziś, kiedy to zajmuje pięćdziesiąt trzy ulice z różnorakimi kramami.

Wielki Bazar ulokowany jest w dzielnicy Imperialnej w Konstantynopolu – po drugiej stronie zatoki Złoty Róg. Bliskość portu powodowała, że Wielki Bazar był jednym z największych centrów handlu w Konstantynopolu.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

W Assassin's Creed: Revelations mamy okazję zwiedzić Wielki Bazar. W latach 1511-1512 asasyn Ezio Auditore da Firenze wiele razy odwiedził to miejsce. Znajdują się tu kramy kowali, banki, krawcy, medycy, handlarzy czarnorynkowych i składy księgarskie. Ponadto, w odkrytej części kompleksu swój sklep prowadzi Piri Reis. Najpierw Ezio odwiedził właśnie Piriego Reisa, który powiedział mu, gdzie znajduje się stary sklep Niccolò Polo. Potem asasyn udał się na Bazar, by śledzić kapitana janczarów, Tarika Barleti. Wprost z Wielkiego Bazaru śledził go aż do portu Teodozjusza. Później Ezio wyśledził na Bazarze złodzieja, który ukradł portret Sofii Sartor. Na ulicach Wielkiego Bazaru asasyn pobił i przesłuchał złodzieja, a potem odzyskał portret od jednego z handlarzy.

Ezio pojawił się jeszcze na Wielkim Bazarze, by zlikwidować Damata Ali Paszę, jednego z templariuszy.

Ezio mógł kupić Wielki Bazar w charakterze punktu orientacyjnego za 42350 akçe.

Więcej w Fandom

Losowa wiki