Fandom

Assassin's Creed Wiki

Wieża Galata

2795stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„(...) A tam, po północnej stronie, stoi wieża Galata. Twoi genueńscy rodacy zbudowali ją około stu pięćdziesięciu lat temu. Nazwali ją Christea Turris. Ale to nic dziwnego, prawda?”
Sulejman Wspaniały[src]
Wieża Galata
  • Miejsce
Wieża Galata obraz z bazy danych by Kubar906.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Genuańczycy
  • Data założenia:
  • 1348 r.
  • Data opuszczenia:
  • Nie została opuszczona
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • 1
  • Cele do zabójstwa:
  • 0
Wieża Galata – kamienna wieża umiejscowiona w konstantynopolskiej dzielnicy Galata.

Przed akcją gry Edytuj

Wieża została wzniesiona w 1348 roku przez genueńskich osadników w celu poszerzenia na północ ziem ich kolonii, która mieściła się w miejscu Istambułu.

Opis wieży Edytuj

Wieża ma 66,9 metra wysokości i jest szeroka na 16,54 metra. Zbudowana jest z szarego kamienia. Rozciąga się z niej przepiękny widok na cieśninę Bosfor.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Wieża góruje nad północną dzielnicą Galata. Ezio i Yusuf mogą się wspiąć na sam jej szczyt, wspinając się z pomocą ostrzy z hakiem. W środku wieży ukryty jest drugi z kluczy do biblioteki Altaïra w Masjafie. W 1512 roku koło wieży Ezio prowadził negocjacje z Ahmedem na temat wymiany masjafskich kluczy w zamian za uwolnienie Sofii Sartor.

Ciekawostki Edytuj

  • We wnętrzu wieży w dniu dzisiejszym nie ma ruin, jak w Assassin's Creed: Revelations, tylko restauracja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki