Fandom

Assassin's Creed Wiki

Więzienie Bridewell

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Więzienie Bridewell
  • Miejsce
Więzienie Bridwell by DarknessEyes23.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • 1775 rok

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Więzienie Bridewell – więzienie znajdujące się w północnej dzielnicy Nowego Jorku.

Historia Edytuj

Więzienie Bridewell zostało zbudowane, gdy pierwsze więzienie w Nowym Jorku, The New Gaol, został przepełnione. Budowę rozpoczęto w 1773 roku, a zakończono w 1775. Władzę nad budynkiem przejęła armia brytyjska, która osadzała tam więźniów politycznych.

W 1776 roku osadzony w tym więzieniu został asasyn Ratonhnhaké:ton. Stało się tak, gdyż niesłusznie oskarżono go o spisek przeciwko Jerzemu Waszyngtonowi , a samo oskarżenie potwierdzono argumentem, iż był on widziany na ulicy z fałszerzem i trzymał w ręce sakwę wypełnioną podrobionymi pieniędzmi. Został on osadzony wraz z templariuszem Thomasem Hickey, który został przeniesiony do dobrze strzeżonej celi, by asasyn nie mógł go dopaść. Ratonhnhaké:ton przy pomocy innego więźnia, Masona „Łasicę” Weemsa, zdołał wymknąć się z celi, obejść ochronę Hickey'a i wejść do jego celi. Jednakowoż znalazł tam martwe ciało naczelnika więzienia. Gdy się odwrócił, zobaczył Charlesa Lee i Thomasa, którzy go ogłuszyli, a potem zrzucili na niego winę morderstwa naczelnika i spiskowania, które miało na celu zamordowanie Jerzego Waszyngtona. Z tej racji Ratonhnhaké:ton został skazany na śmierć poprzez powieszenie.

Wyrok miał zostać wykonany 28 czerwca 1776 roku. Na egzekucję przyszedł cały Nowy Jork, pojawił się nawet sam Jerzy Waszyngton i jego osobista ochrona. Katem był oskarżyciel, Charles Lee. Asasyn nie został powieszony. Na ratunek przybyli jego rekruci i jego mentor, Achilles Davenport, który po uwolnieniu ucznia, dał mu tomahawk. Młody Indianin pobiegł za Thomasem Hickey i zabił go, zanim ten zbliżył się do Waszyngtona. Potem zjawił się Israel Putnam, który oczyścił nazwisko asasyna i określił go bohaterem.

Po zakończeniu rewolucji więzienie zostało przejęte przez armię kontynentalną.

Sławni więźniowie Edytuj

Thomas Hickey

Thomas Hickey – fałszerz pieniędzy, templariusz. Spiskował przeciwko Jerzemu Waszyngtonowi. Został ułaskawiony przez templariuszy. Jedyne, co cechowało jego działalność, to żądza pieniędzy. Był zabójcą w szeregach Rycerzy Świątyni. To on przyprowadził Ratonhnhaké:tona na egzekucję. Nie skończyło się to dla niego dobrze, zginął próbując zabić Waszyngtona.

Ratonhnhaké:ton

Ratonhnhaké:ton – asasyn, który walczył po stronie armii kontynentalnej podczas wojny o niepodległość Stanów Zjednoczonych Ameryki. Został niesłusznie oskarżony i osadzony za fałszerstwo pieniędzy. Prawdą było to, że próbował znaleźć i zabić prawdziwego fałszerza pieniędzy, Thomasa Hickey'a. Został skazany na śmierć poprzez powieszenie. Uratowali go jego rekruci i mentor. Na tej samej egzekucji, zabił wcześniej wspomnianego fałszerza.

Mason Locke Weems

Mason „Łasica” Weems – proboszcz, pisarz i sprzedawca. Został osadzony w 1776 roku. To on pomógł asasynowi wydostać się z celi, dając mu własnoręcznie zrobiony klucz. Po wyjściu z więzienia zaczął pisać biografie sławnych osób, m.in.: Jerzego Waszyngtona, Benjamina Franklina i Francisa Mariona oraz Williama Penna.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki