Fandom

Assassin's Creed Wiki

Wersal

2775stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Wersal (ikona).png
Wersal
  • Miejsce
Wersal.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Ludwik XIII Burbon
  • Data założenia:
  • 1623 rok
  • Data opuszczenia:
  • Nie został opuszczony

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Wersal – jedna z dwóch głównych lokacji w Assassin's Creed: Unity.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

W 1623 roku król Ludwik XIII założył w tej wsi pałac myśliwski. W tamtych czasach bowiem wieś otaczały rozległe lasy. Jego syn Ludwik XIV, który pragnął uczynić Wersal stolicą Francji, przeniósł swą siedzibę z Paryża do tego miejsca. Było to spowodowane strachem przed zamieszkami, które mogły powstać w Paryżu. W latach sześćdziesiątych XVII wieku rozpoczęto tam pracę nad zbudowaniem wielkiego pałacu. Prace, które zostały podzielone na dwie zmiany – nocną i dzienną – trwały bez przerwy aż do 1680 roku. W 1682 roku pałac był już zamieszkany i mieścił 6000 dworzan. Osiem lat później liczba ta wzrosła już do 10 tysięcy. By utrzymać taką liczbę mieszkańców, wieś szybko się powiększała. By przyciągnąć nowych mieszkańców, król ogłosił że budynki w Wersalu nie podlegają konfiskacie majątkowej. Ludwik XVI uczynił to miejsce ważnym ośrodkiem władzy administracyjnej. W 1789 roku odbyły się tam posiedzenia Stanów Generalnych.

Po obaleniu arystokracji w cztery lata liczba mieszkańców spadła o połowę. Opustoszały pałac przyciągnął złodziei, których pozbył się dopiero w XIX wieku król Ludwik Filip, który ogłosił pałac muzeum narodowym.

W grze Edytuj

Wersal podzielony jest na dwie dzielnice: Saint Louis i Recollets. Obydwie dzielnice mają najmniejszy poziom trudności.

W 1768 roku urodziła się tam i wychowywała Élise de la Serre. We wsi dorastał również Arno Dorian. W 1776 roku do Wersalu przybył templariusz Shay Cormac i zabił Charlesa Doriana. 5 maja 1789 roku na przyjęciu na cześć swojej córki został zamordowany François de la Serre, w co wrobiono Arna. 4 czerwca 1793 roku, po wydaleniu z zakonu asasynów, do opuszczonej rezydencji de la Serre'ów powrócił Arno Dorian. Po nocy spędzonej w gospodzie odnalazł ludzi, z którymi się bił i zabił ich, by odzyskać zegarek swojego ojca. Wtedy też odnalazła go Élise i poprosiła, by wrócił z nią do Paryża. Arno zgodził się; wcześniej jednak poprosił o trochę czasu i udał się na plac, gdzie odbywały się publiczne egzekucje. Udając jednego ze skazańców zabił Aloysa la Touche'a i dowiedział się od niego, że Maximilien de Robespierre jest templariuszem.

Elementy do zbierania Edytuj

W Wersalu znajdują się dwa punkty widokowe znajdujące się na wieżach kościołów, 20 zwykłych skrzyń, dwie skrzynie nowicjuszowskie i dwie skrzynie Nomad, które asasyn może splądrować oraz 8 kokard.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki