Fandom

Assassin's Creed Wiki

Włochy

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Włochy (wł. Italia) – państwo położone w południowej Europie, graniczące z Francją, Szwajcarią, Austrią i Słowenią.

Historia Edytuj

Włochy były miejscem narodzin renesansu w XV wieku. Wtedy nie był to jeden kraj, lecz pomniejsze państwa-miasta, które rywalizowały ze sobą o zajęcie terenów Italii. Głównymi miastami były Republika Florencka, Republika Wenecka i obszary Państwa Kościelnego. Podczas gdy bractwo asasynów i zakon templariuszy działały na tych terenach od czasów Republiki Rzymskiej, ich aktywność wzrosła znacznie właśnie w XV wieku.

Kiedy w 1476 roku Rodrigo Borgia stał się Wielkim Mistrzem zakonu templariuszy, zakon wprowadził do życia plan przejęcia władzy we wszystkich ważniejszych miastach Włoch – Mediolanie, Florencji, Wenecji i Rzymie. Jednakże wiele ich prób zostało udaremnionych przez asasynów, dzięki działaniom Ezia Auditore da Firenze. Mimo to, templariusze rozszerzyli swoje wpływy w Rzymie i Watykanie, kiedy Rodrigo Borgia został papieżem.

Syn Rodrigo, Cesare Borgia, podbił wiele terenów Włoch jako przywódca wojsk papieskich. Jednak z powodu działań asasynów i śmierci papieża z rąk jego syna, wpływ templariuszy we Włoszech drastycznie się zmniejszył. Następni papieże, Pius III i Juliusz II nie popierali Cesare i jego wpływy w kraju upadły, podczas gdy bractwo asasynów było bardzo silne.

W XXI wieku templariusze wrócili do siły we Włoszech, głównie z powodu rozszerzenia zasięgu Abstergo Industries w Rzymie. W 2012 roku grupa asasynów, składająca się z Desmonda Milesa, Lucy Stillman, Rebbecci Crane oraz Shauna Hastingsa, podróżowała po Włoszech po ucieczce Desmonda z jednego z labolatoriów Abstergo.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki