Fandom

Assassin's Creed Wiki

Ukryte ostrze

2718stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze19 Udostępnij

Ukryte ostrze – broń biała, występująca w większości części serii Assassin's Creed.

Opis i zasada działania Edytuj

Jest to karwasz naramienny z mechanizmem na zewnętrznej części przedramienia, wewnątrz lub na zewnątrz karwasza. Mechanizm po wykonaniu odpowiedniego ruchu otwiera się i zwalnia, wysuwając długie, metalowe ostrze.

Jest to jedyna broń w grze, po której wyciągnięciu protagonista gry nie zwraca na siebie uwagi.

Historia Edytuj

Przed akcją gry Edytuj

Pierwsze użycie ukrytego ostrza miało miejsce w V wieku p.n.e., kiedy to perski asasyn Dariusz zabił króla Dariusza I i jego syna Kserksesa I. Ostrze stało się podstawową bronią i znakiem rozpoznawczym asasynów.

Modyfikacje Edytuj

Asasyni na przestrzeni lat modyfikowali swoje standardowe ostrza, w celu zwiększenia skuteczności zabijania.

Assassin's Creed Edytuj

Protagonista gry – Altaïr Ibn-La'Ahad nosi i używa jednego ukrytego ostrza. Ma on amputowany palec serdeczny lewej ręki, co daje dowód na to, że przeszedł on swego rodzaju „ceremonię” wyjaśnioną lata później przez Leonarda da Vinci – petent, który chciał używać tej broni, musiał oddać się poświęceniu i dać uciąć sobie tę część ciała.

W pierwszej części gry ostrzem można tylko zabijać z zaskoczenia, blokować cięcia przeciwników, lub wymierzać uderzenia z kontry. Warto zauważyć, że kontrataki ukrytym ostrzem są nieco trudniejsze do wykonania, jednak zawsze zabójcze – cel umiera od razu, niezależnie od rangi.

Assassin's Creed: Rodowód Edytuj

W filmie ukrytego ostrza używa jedynie Giovanni Auditore, jednak jego oręż zostaje zniszczony podczas walki.

Assassin's Creed II Edytuj

Wiadomo, że ukryte ostrze przetrwało – używał go zarówno Giovanni Auditore, jak i jego syn – Ezio Auditore da Firenze. Ostrze, które pozostawił synowi, pełniło te same funkcje, jednak działało na zasadzie spustu sprężynowego, co jeszcze bardziej wyciszało kliknięcie broni przy wysunięciu. Po starciu Giovanniego z Rodrigo Borgią w Rzymie, ostrze się zepsuło, przez co Ezio nie mógł go używać od razu. Za radą Paoli Ezio poszedł do Leonarda da Vinci, by je naprawił. Przyjaciel z pomocą karty z Kodeksu Altaïra podołał temu zadaniu i wkrótce dodał jeszcze dwie modyfikacje do mechanizmu – zatrute ostrze i ukryty pistolet wielkości kolibra.

W tej części gry pojawia się możliwość założenia drugiego ukrytego ostrza. Można już także walczyć nim, jak innymi broniami.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

W tej części serii ostrze znów zostaje poddane niewielkim modyfikacjom Leonarda da Vinci – wmontowuje on w nie zatrute strzałki, które pozwalają na otrucie celu z większej odległości. Ezio mógł go także używać do otwierania leż Romulusa i świątyni Pitagorasa.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

W Assassin's Creed: Revelations ostrze zostaje ponownie zniszczone, tym razem w czasie potyczki Ezia z Bizantyńczykami pod Masjafem. Naprawiają je tureccy asasyni i dają Eziowi jeszcze jeden suplement do ostrza – hak, za pomocą którego można zjeżdżać po linach rozplecionych po Konstantynopolu i Derinkuyu oraz przeskakiwać nad ludźmi.

W tej części pokazane są momenty z życia Altaïra, który posiada dwa ukryte ostrza i pistolet w nie wmontowany, którym zabija Abbasa Sofiana. Wszystko to zaczerpnął z Rajskiego Jabłka.

Assassin's Creed III Edytuj

W tej części gry ostrze posiada templariusz Haytham Kenway i jego syn, Ratonhnhaké:ton. Haytham zdobył ostrze w walce z asasynem Miko, którego zabił za jego pomocą. Connor natomiast otrzymuje ostrza od jego mentora, Achillesa Davenporta. Ostrze to było obrotowe – można je było obrócić o dziewięćdziesiąt stopni, szybko wyjąć i używać jak sztyletu. Connor skóruje nim upolowaną zwierzynę.

Assassin's Creed III: Tyrania Króla Waszyngtona Edytuj

W alternatywnej rzeczywistości stworzonej przez rajskie jabłko Haytham podarował ukryte ostrze Kaniehtí:io, wiedząc że przekaże je ona potem Ratonhnhaké:tonowi. Indianin używał tego ostrza w walce z Jerzym Waszyngtonem.

Assassin's Creed III: Liberation Edytuj

Ukrytego ostrza używa Aveline de Grandpré, asasynka z Nowego Orleanu. Jest ono cichsze, niż modele pozostałych asasynów. Nie wiadomo, kiedy, gdzie i w jakich okolicznościach Aveline uzyskała dostęp do tej broni.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

Edward Kenway otrzymuje parę ukrytych ostrzy od Juliena du Casse'a podczas jego pierwszego pobytu w Hawanie. Ostrze działało na tej samej zasadzie, co w poprzednich częściach, tyle że nie miało żadnych ulepszeń. Broni tej używało także kilku asasynów, np. Duncan Walpole, Opía Apito, Rhona Dinsmore, Mary Read, Ah Tabai, Antó lub Adéwalé – kwatermistrz Edwarda.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

Podczas wojny siedmioletniej z ukrytych ostrzy korzystali przywódcy gangów i prześladowcy. Jedynymi templariuszami którzy posługiwali się tą bronią byli Shay Cormac i Haytham Kenway.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Arno Dorian korzysta z nowego, ulepszonego ostrza, wyposażonego w miniaturową kuszę. Jest ona cichsza od ukrytego pistoletu i silniejsza od zatrutych strzałek. To nowa zabójcza broń asasynów wykorzystywana w czasach Wielkiej Rewolucji Francuskiej.

Assassin's Creed Chronicles Edytuj

Shao Jun nie używa ukrytego ostrza tak jak każdy asasyn, swoje ostrze asasynka umieściła w podeszwie prawego buta by dostosować je do jej gimnastycznego stylu walki, natomiast Arbaaz Mir używa trójzębnego ostrza które jest wytrzymalsze niż zwykłe ostrze, przez co lepiej sprawdza się w walce.

Assassin's Creed (film) Edytuj

W czasach XV wiecznej Inkwizycji asasyn – Aguilar de Agarorobo używał standardowego ukrytego ostrza, lecz jego towarzyszka – Maria używała podwójnego ukrytego ostrza.

Czasy współczesne Edytuj

Ukrytego ostrza używał rosyjski asasyn Nikołaj Orłow podczas jego zmagań z carem Aleksandrem III. Używał go także Desmond Miles i inni asasyni.

Desmond otrzymał ostrze w 2012 roku po ucieczce z Abstergo. Za jego pomocą zabił swoją towarzyszkę Lucy Stillman. Otrzymuje je ponownie w Wielkiej Świątyni.

W 2015 roku Shaun Hastings używał modyfikacji ukrytego ostrza – ukryty paralizator. W tym samym czasie jego towarzyszka – Galina Voronina używała dwóch ukrytych ostrz, z czego jedno zostało zniszczone.

W 2016 roku dwa ukryte ostrza otrzymał Callum Lynch, kiedy był więziony w Abstergo.

Repliki ukrytego ostrza Edytuj

Choć asasyni pilnie strzegą swoich tajemnic, w historii zdarzały się przypadki podrobienia mechanizmu ostrza. Fiora Cavazza i Baltasar da Silva wykonali w XVI wieku replikę dla Il Lupo. Swoją podróbkę miała także Lia de Russo. W XVIII wieku Aveline de Grandpré wykonała kopię ostrza w Chichén Itzá.

Więcej w Fandom

Losowa wiki