Fandom

Assassin's Creed Wiki

Uberto Alberti

2775stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Uberto Alberti (1416 - 1476 r.) – florencki sędzia, a także przyjaciel rodziny Auditore oraz Medici. Należał też do zakonu templariuszy i to on podpisał wyrok śmierci na członkach rodziny Auditore. Stał się również pierwszym celem Ezio. Był uważany za jednego z najwybitniejszych prawników renesansu oraz jedną z najbardziej wpływowych osób we Florencji.

Biografia

W służbie prawa

Uberto był ważnym doradcą nie tylko Giovanniego Auditore ale też Lorenza de' Medici pomagając im w rządach oraz staniu na służbie porządku. Jego zadaniem jest skazywanie złodziei, morderców, zdrajców, gwałcicieli itp. Jest obecny podczas akcji Assassin's Creed: Lineage. Był też w momencie gdy Giovanni złapał jednego z ludzi Borgii. To właśnie on miał uzyskać od niego informacje na temat planowanego zamachu, na księcia Mediolanu Galeazzo Marię Sforzę. Z powodzeniem wydusił od więźnia informację. Jednak Giovanni przybył za późno i książę zginął z ręki trzech templariuszy: Carlo Viscontiego, Gerolamo Olgiati oraz Giovanniego Lampugnani. Następnie przekazał zaszyfrowaną wiadomość Ojcu Maffei, który miał ją odszyfrować. Wiadomość ta została odebrana przez Auditore jednemu z templariuszy. Nikt niestety nie wiedział, że Uberto sam należy do tego zakonu.

Stracenie Auditore

„Z powodu braku dowodów niewinności, uznaję cię WINNYM! Ty i twoi wspólnicy zostajecie niniejszym skazani na ŚMIERĆ!”
―Uberto podczas egzekucji rodziny Auditore[src]

Ezio pierwszy raz spotyka Albertiego w gabinecie swego ojca podczas pilnej rozmowy z nim. Wtedy Giovanni daje mu zadanie dostarczenia listu do Lorenza de' Medici. Ezio jednak wraca z wiadomością, że Lorenza nie ma w mieście. Na tę wiadomość obydwaj mężczyźni się martwią. Wkrótce potem Giovanni wraz ze swoimi synami: Federico oraz Petrucciem zostają niesłusznie aresztowani przez Albertiego za zdradę. Giovanni za pośrednictwem Ezia wysyła dowody swej niewinności do Uberta. Nie wie jednak, że to on jest zdrajcą.

Gdy bohater dostarcza wiadomość zauważ w domu sędziego Rodrigo Borgię - przywódcę templariuszy. Uberto
830px-LMS 1 v.png

Egzekucja Auditore

pyta się Ezia czy ten pragnie u niego zostać na noc. Główny bohater mówi, że nie. Ta decyzja prawdopodobnie uratowała mu życie. Alberti od razu domyśla się co znajduje się w środku koperty dlatego się jej pozbywa. Następnego dnia znajduje się na placu przed Palazzo della Signoria, gdzie odbywa się egzekucja Auditore. Twierdzi, że w wyniku braku jakichkolwiek wiarygodnych dowodów skazuje swych dawnych przyjaciół na śmierć. Główny bohater dociera na miejsce nie w porę i zdrajca powiesza całą jego rodzinę, a następnie nasyła na niego strażników. Eziowi udaje się przed nimi uciec do Paoli.

Śmierć

Uberto2.jpg

Śmierć Albertiego

Po kilku dniach wytrwałego treningu Eziowi udało się wytropić Albertiego. Okazało się, że udał się na wystawę sztuki do Santa Croce. Bohater najpierw zauważa jak rozmawia z Lorenzem de' Medici a następnie śledzi go aż do niewielkiego dziedzińca gdzie znalazły się ważne osobistości. Widzi jak liczne osoby gratulują mu stracenia Auditore. Następnie bohater powoli zbliżą się do swego celu, ale ten w porę go zauważa. Jednak bohater mimo to podchodzi do niego i zadaje mu kilka ciosów w klatkę piersiową z ukrytego ostrza. Po krótkiej rozmowie z nieprzyjacielem Ezio wygłasza przemówienie po czym ucieka.

List do żony

Po zabiciu Albertiego, Ezio znajduje w jego sakiewce ten oto list do swej żony:
Ukochana,
Przelewam te myśli na papier w nadziei, że kiedyś znajdę dość odwagi, by się nimi z tobą podzielić. W swoim czasie bez wątpienia dojdzie cię wieść, że wydałem Giovanniego, ogłaszając go zdrajcą i skazując na śmierć.
Historia zapewne osądzi ten czyn jako powodowany względami politycznymi i chciwością. Wiedz jednak, że to nie nienawiść kierowała moją ręką, lecz strach. Gdy Medyceusze odebrali mi cały majątek, zacząłem się bać. O ciebie. O naszego syna. O przyszłość. Jakąż nadzieję w tym świecie może mieć człowiek pozbawiony środków do życia?
Zaoferowano mi pieniądze, ziemię i tytuł w zamian za współpracę. I w taki oto sposób zdradziłem najbliższego przyjaciela. I choć okropny to czyn, nie można go było uniknąć. Nawet teraz, patrząc z perspektywy czasu, nie widzę innego wyjścia...

Ostatnie słowa

  • Uberto: Ty...

Ezio kilkakrotnie rani Uberta ostrzem po czym ten pada

  • Uberto: Zrobiłbyś to samo, by ratować tych, których kochasz.
  • Ezio: Tak, zrobiłbym. I tak zrobiłem.

Ciekawostki

  • Należy zauważyć, że Ezio zamordował Albertiego w dość "niechlujny" sposób, uznając, że uczynił to, przeszywający go ukrytym ostrzem pięć razy w pierś, a nie zanurzając nóż w gardle jako tradycyjną technikę zabójstwa. Oczywiście, można to łatwo wyjaśnić. Ezio po raz pierwszy zabija swój cel, a jeszcze nie został gruntownie przeszkolony. Po prostu wyładowuje swą wściekłość na człowieku, który zdradził jego rodzinę;
  • pod koniec jego filmu w bazie danych, widać cztery liny na szubienicy (zamiast trzech pokazanych w grze), zapewne dlatego, że dodatkowo jedna była przeznaczona dla Ezia;
  • W książce Assassin's Creed Renesans Uberto ginie przez rozcięcie gardła, a Francesco de' Pazzi przez pchnięcie pięć razy ostrzem w pierś;
  • Był pierwszym celem Ezia.

Galeria

Filmy

Baza Danych ACII - Uberto Alberti01:00

Baza Danych ACII - Uberto Alberti

Uberto Alberti w bazie danych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki