Fandom

Assassin's Creed Wiki

Tarik Barleti

2754strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Chroń moją ojczyznę, asasynie. W imię Allaha, odzyskaj dla nas honor, który utraciliśmy w tej wojnie.”
―ostatnie słowa Tarika

Tarik Barleti – postać, występująca w Assassin's Creed: Revelations. Kapitan konstantynopolitańskich janczarów.

Przed akcją gry Edytuj

Tarik Barleti urodził się w Albanii w roku 1470 w chrześcijańskiej rodzinie. Został wciągnięty do oddziałów janczarów zgodnie z systemem Devşirme. Wykazywał wielką lojalność wobec sułtana i Imperium Osmańskiego, czym zasłużył sobie na awans do rangi kapitana janczarów. Spodobała mu się dziewczyna z sułtańskiego haremu o imieniu Dilara, więc przyjął ją do swych zwiadowców. Choć sama kobieta nie odwzajemniała jego uczuć, on wysyłał ją na misje zwiadowcze, np. do Kapadocji.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Porażka w pałacu Topkapı Edytuj

Po nieudanym ataku na księcia Sulejmana, został obciążony winą za nieuwagę i wpuszczenie do pałacu templariuszy. Od tego momentu Sulejman stał się bardziej podejrzliwy wobec kapitana janczarów. Polecił Eziowi, by ten go szpiegował.

Tajne spotkania Edytuj

Mistrz asasynów zaczął pracę od wypatrywania go w okolicach Wielkiego Bazaru. Szpiegował go, aż zauważył, jak spotyka się z Manuelem Paleologiem. Tarik przekazał mu ogromną ilość pierwszorzędnych strzelb, które miały zostać wysłane do Kapadocji.

Śmierć Edytuj

To przelało czarę goryczy podejrzeń Sulejmana, który natychmiast rozkazał Ezio zabić Tarika. Mówił, że tak otwarcie wymierzona zdrada w jego dziadka nie może zostać zlekceważona. Choć z pewnymi wątpliwościami, Ezio zakradł się w mundurze janczara do obozu Tarika i zabił go na arenie. Wtedy mistrz asasynów dowiedział się od niego strasznej prawdy: kapitan janczarów opowiedział mu o swoich planach przeciwko Bizantyjczykom, które zakładały odnalezienie sekretnego miasta w Kapadocji. Gdy Ezio opowiedział o tym fakcie Sulejmanowi, ten był zrozpaczony, że tak dobry człowiek trafił w ramiona śmierci. Obaj zrozumieli, że działali nazbyt pochopnie, jednakowoż było już za późno.

Ostatnie słowa Edytuj

  • Tarik: Ach, co za ironia. Czy to na skutek śledztwa Sulejmana?
  • Ezio: Zwąchałeś się z wrogami sułtana. Czego się spodziewałeś za taką zdradę?
  • Tarik: Mogę winić tylko siebie. Ale nie z powodu mej zdrady, lecz mej dumy. Przygotowywałem zasadzkę. Chciałem uderzyć bizantyjskich templariuszy tam, gdzie najmniej się spodziewali.
  • Ezio: Jak możesz tego dowieść?
  • Tarik: Spójrz tutaj. Doprowadzi cię do Bizantyjczyków w Kapadocji. Zniszcz ich, jeśli zdołasz.
  • Ezio: Dobrze się spisałeś, Tariku. Wybacz mi.
  • Tarik: Chroń moją ojczyznę, asasynie. W imię Allaha, odzyskaj dla nas honor, który straciliśmy w tej wojnie.

Ciekawostki Edytuj

  • Oryginalnie nazwisko Tarika powinno wyglądać tak: „Tarık Barleti”.

Więcej w Fandom

Losowa wiki