Fandom

Assassin's Creed Wiki

Synchronizacja

2715stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Synchronizacja – współpraca maszyny zwanej Animusem z podświadomością i DNA człowieka, który tej maszyny używa. Zwiększa się ona poprzez przeżywanie wspomnień swojego przodka, zachowując się dokładnie jak on w określonych wydarzeniach, bądź wykonując coś w określonym odstępie czasu. Zdobycie całkowitej synchronizacji pozwalało na odczytywanie wszystkich wspomnień, nawet tych traumatycznych czy tłumionych, a utrata tej synchronizacji powodowała niestabilność takich wspomnień oraz uniemożliwiała dostęp do nich, gdy już się zostało z nich wyrzuconym.

Utrzymywanie synchronizacji Edytuj

AC1-First Sync Attempt.png

Pierwsza próba zsynchronizowania Desmonda ze wspomnieniami jego przodka

Poziom synchronizacji jest wyświetlany w lewym górnym rogu interfejsu Animusa. Maksymalnym poziomem synchronizacji, jaką mogła uzyskać wersja 1.28 to 20 punktów, a dla wersji 2.0 – 25 punktów.

Animus informował używającą go osobę o krytycznie niskim poziomie synchronizacji z maszyną poprzez miganie czerwonym obrazem wspomnienia. Gdy synchronizacja została utracona, jej licznik znikał, a desynchronizacja powodowała restartowanie wspomnienia.

Ważnym czynnikiem powodującym zmianę poziomu synchronizacji jest stan umysłowy przodka, jak i potomka, który używa Animusa. Dobrym przykładem dla tego stwierdzenia jest pierwsza próba zsynchronizowania Obiektu 17 ze wspomnieniami Altaïra Ibn-La'Ahada. Podświadomość obiektu nie pozwoliła na synchronizację tego wspomnienia, gdyż nie mogła sobie poradzić z traumą, którą to wspomnienie wywołało u przodka.

Synchronizacja Desmonda ulegała zmianie, obniżały jej poziom zachowania niezgodne z zachowaniami przodka. Np. bycie zauważonym podczas zabójstwa, mogło spowodować nagłą utratę synchronizacji i rezultacie desynchronizację. W Animusie 1.28, poziom synchronizacji regenerował się sam, a wersji 2.0, był bardziej poziomem zdrowia, który podwyższało się używaniem lekarstw.

Zdobywanie poziomu synchronizacji Edytuj

Animus 1.28 Edytuj

AC1 Sync Bar.png

Pasek poziomu synchronizacji w interfejsie Animusa 1.28

W tej wersji Animusa, zdobywanie synchronizacji dzieliło się na dwie części. Były nimi: synchronizacja zdobywana poprzez odtwarzanie wspomnień przodka i poprzez działalność poboczną.

We wspomnieniach Altaïra, asasyn zdobywał kolejne rangi w zakonie, co powodowało wzrost poziomu synchronizacji, zaczynając od nowicjusza – 4 punkty synchronizacji, do rangi mistrza asasynów. Ratowanie cywili i synchronizowanie punktów obserwacyjnych pozwalało zwiększyć poziom synchronizacji do maksymalnie 20 punktów.

Animus 2.0 Edytuj

AC II Sync v.png

Synchronizacja w Animusie 2.0 działała w dwóch oddzielnych dziedzinach: rozgłos i zdrowie. Tą pierwszą kontrolowało się poprzez działania społecznie akceptowalne, ciche zabójstwa i w razie potrzeby przekupywanie heroldów, zrywanie listów gończych i zabijanie urzędników. Tą drugą kontrolowało się poprzez działanie, które nie zagrażało śmiercią przodka, tj. nie spadanie z wysokości, nie otrzymywanie obrażeń podczas walki i poprzez leczenie się u medyka oraz przyjmowanie lekarstw.

Animus 2.01 Edytuj

ACBH Sync v.png

Po dotarciu grupy asasynów (Desmonda Milesa, Shauna Hastingsa, Lucy Stillman i Rebecci Crane), Rebecca dodała do Animusa trochę ulepszeń, które pozwalały Desmondowi w bardziej kontrolowany sposób zdobywać pełną synchronizację z przodkiem. Musiał on przeżyć wspomnienie dokładnie tak, jak to zrobił przodek. Zdobywanie synchronizacji odblokowywało pięć tłumionych wspomnień Ezio, które odblokowywały się, aż do 75% synchronizacji.

Animus 2.03 Edytuj

ACR Sync Bar.png

Po wydarzeniach z watykańskiej krypty, Desmond wpadł w śpiączkę, a w tym czasie Rebecca zaczęła ulepszać Animusa. Gdy podświadomość Milesa pojawiła się na Wyspie Animusa, podświadomość Obiektu 16 wytłumaczyła mu, że nie obudzi się póki nie zwiększy swojego poziomu synchronizacji zdobywając Ogniwo Synchronizacyjne. Nadal Desmond kontrolował zyskiwanie synchronizacji za pomocą przeżywania wspomnień dokładnie, tak jak jego przodek.

Animus 3.0 Edytuj

Przeżywając wspomnienia Haythama Kenwaya i Ratonhnhaké:tona, Desmond nie musiał już kontrolować zdrowotnej części synchronizacji, gdyż ta regenerowała się automatycznie. Jednakże nadal pozostawała część zależna od rozgłosu. Poziom synchronizacji mógł też drastycznie spaść, powodując desynchronizację, gdy Ratonhnhaké:ton zabił wiele zwierząt bez oskórowania ich. Bardziej złożone stały się szczegóły, których musiał przestrzegać Desmond podczas przeżywania wspomnień dokładnie, jak przodek.

Więcej w Fandom

Losowa wiki