Fandom

Assassin's Creed Wiki

Stefano da Bagnone

2716stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Stefano da Bagnone (1418-1479) – jeden ze spiskowców wynajętych przez Jacopo de' Pazziego, którzy planowali zamach na Medyceuszy. Znany z okrucieństwa. Podobno szkolił się w sztuce torturowania w Rzymie. Przewodził opactwie w Toskanii, gdzie został zamordowany przez 20 letniego Ezio Auditore.

Spisek Pazzich Edytuj

Był jednym z konspiratorów wynajętych przez Pazzich w celu przeprowadzenia zamachu stanu na rządzie Medyceuszy w 1478 roku. W przeddzień Wielkiej Sumy on i inni konspiratorzy oraz zleceniodawcy ataku spotkali się w podziemiach kościoła Santa Maria Novella. Podczas spotkania członkowie zakonu Templariuszy planowali atak. Rankiem następnego dnia Stefano przebrał się za mnicha i razem z Antonio Maffeim odciągnęli Lorenzo de' Mediciego od jego brata. Jednak ich rozmowa nie do końca odciągnęła jego uwagę i chwilę później zaczęła się walka.  Podczas chwili nieuwagi, Lorenzo dał się zranić w szyję, lecz tym ciosem Stefano nie zdołał zabić Lorenzo. Uciekł stamtąd, gdy tylko zobaczył asasyna.

Śmierć Edytuj

Po nieudanym zamachu stanu, Stefano i inni konspiratorzy ukryli się w San Gimignano. Jednak został wytropiony przez najemników pod dowództwem Mario Auditore, którzy zawiadomili o swoim odkryciu Ezio Auditore. Ukrywał się on w klasztorze Monte Oliveto Maggiore. Tam spotkał włoskiego asasyna i został przez niego zabity.

Ostatnie słowa  Edytuj

  • Stefano: Teraz zobaczę kto miał rację...
  • Ezio: Gdzie jest Jacopo?
  • Stefano: Przypuszczam, że nie ma się czego bać... Spotykają się w cieniu rzymskich bogów.
  • Ezio: Ora sei libero dall paura. (Uwolnij się od swoich lęków) Requiescat in Pace.

Więcej w Fandom

Losowa wiki