Fandom

Assassin's Creed Wiki

Santa Maria del Fiore

2760stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Santa Maria del Fiore
  • Miejsce
SMDFDB.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • 1296-1887 rok

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:
  • Podżegacz Savonaroli

Santa Maria del Fiore, zwana także Duomo – bazylika, znajdująca się we Florencji.

Historia

Konstrukcja

Projekt kościoła powstał w 1296, a jego autorem był Arnolfo di Cambio. Jednakże, budowa nie rozpoczęła się aż do XV wieku. Oczywiście autor projektu już nie żył, a żaden architekt nie miał pomysłu, jakim sposobem wybudować tak ogromną bazylikę.

Filippo Brunelleschi, który nie otrzymał kontraktu na projekt drzwi przyległego baptysterium na rzecz Lorenzo Ghibertiego, otrzymał kontrakt na projekt kopuły, którego nie otrzymał tym razem Lorenzo. Budowa kopuły została zakończona w 1436.

Filippo zbudował także latarnię na szczycie kaplicy. Powszechnie uważano, że latarnia zawiera święte relikwie, lecz tak naprawdę był tam sarkofag asasynki Iltani.

Spisek Pazzich

W 1478, tuż przed Duomo Giuliano de' Medici został brutalnie zamordowany przez Francesco de' Pazziego, który rozkazał swoim wspólnikom zaatakować Wawrzyńca Wspaniałego. Książę Florencji został uratowany przez asasyna Ezio Auditore da Firenze, który następnie zabił Francesco i zapewnił bezpieczeństwo Florencji.

Ogniska próżności

W 1497, podżegacz Savonaroli, który był księdzem, odmawiał fałszywą modlitwę ze szczytu kopuły Duomo. Ezio Auditore wspiął się na sam szczyt i zabił kolejnego z podżegaczy.

Więcej w Fandom

Losowa wiki