Fandom

Assassin's Creed Wiki

Rodzina Borgiów

2718stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Rodzina Borgiów
  • Gildia, frakcja
Herb Rodziny Borgiów - 1.png
  • Herb rodziny Borgiów
Informacje techniczne
  • Przywódca:
  • Siedziba:
  • Miejsca działania:
  • Powiązana z:
Informacje historyczne
  • Data rozwiązania:
  • 1507
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:
Rodzina Borgiów lub Borjów – hiszpańsko-włoski ród szlachecki, który stał się widoczny w okresie renesansu i był najważniejszym organem templariuszy. Są znani w dzisiejszych czasach przez ich praktyki korupcyjne. W 1492, po wyborze Rodrigo Borgii na papieża, rodzina stała się organem zarządzającym państwa kościelnego. W rezultacie miasto Rzym spadło do korupcji, kradzieży, morderstwa i ucisku.

Historia Edytuj

Szczególnie w okresie panowania papieża Aleksandra VI rodzina Borgiów była podejrzana o wiele przestępstw, w tym cudzołóstwo, świętokradztwo, kradzież, przekupstwo, kazirodztwo i morderstwa - zwłaszcza zatrucia arszenikiem. Ze względu na stały uścisk władzy, Borgia zabili m.in. rodziny Medici i Sforza oraz dominikanina Girolamo Savonarola. Pomimo tego byli również mecenasami sztuki, którzy przyczynili się do rozkwitu renesansu.

Ezio Auditore da Firenze rozpoczął niezłomny opór przeciwko Borgiom na początku XVI wieku i zwerbował wielu obywateli do zakonu asasynów. Gdy moc Borgiów popadła w rozsypkę, miasto Rzym doświadczyło zmiany, a ludzie odkryli dobrobyt renesansu.

W 1503, po zabójstwie Rodrigo Borgii - dzięki uprzejmości jego syna, Cesare - rodzina przeżyła natychmiastowy upadek i Cesare, generalny kapitan wojsk papieskich, został aresztowany i zesłany do Hiszpanii w 1504. Rodzina straciła wszystkie swoje wpływy po śmierci Rodrigo, ponieważ Pius III, a później Juliusz II, zastąpili go na stanowisku papieża.

Członkowie Edytuj

Drzewo genealogiczne Borgiów - 1.jpg

Drzewo genealogiczne Borgiów

Więcej w Fandom

Losowa wiki