FANDOM

Rewolucja francuska
  • Bitwa
French Revolution concept.jpg
  • Rewolucjoniści na ulicach Paryża
Informacje ogólne
  • Data:
  • 1789–1799
  • Miejsce:
  • Francja
  • Wynik:
  • Obalenie monarchii
  • Utworzenie republiki demokratycznej
  • Powstanie Napoleona Bonaparte
Strony
  • rojaliści
  • ekstremiści
Przywódcy

Rewolucja francuska – czas polityczno-społecznego konfliktu we Francji, trwającego od roku 1789 do 1799. Spowodowana była ona rozrzutnością arystokracji, a napędzał ją głód i liczne zawirowania ekonomiczne. Skutkami wydarzenia było zniesienie Ancien régime i obalenie monarchii oraz utworzenie zasad niezbywalnych praw w Deklaracji praw człowieka i obywatela.

Po obaleniu Królestwa Francji została założona Francuska Republika, choć przyniosło to ze sobą wiele przewrotów i egzekucji. Niedługo potem, ważniejsze siły Europy zaczęły obawiać się rewolucyjnych ideałów nowej republiki i toczyły z nią wojny, wykorzystując zdestabilizowanie rządu. W obliczu nadchodzącego chaosu, Napoleon Bonaparte założył Pierwsze Francuskie Imperium. Generał wykorzystywał Rajskie Jabłko, by rozwijać i poszerzać obszary swojego nowego państwa.

Sama Rewolucja została rozpętana przez Françoisa-Thomasa Germaina, podczas jego dążenia do osiągnięcia tytułu wielkiego mistrza templariuszy i potyczki z Françoisem de la Serre'em. Celem rewolucji było odebranie władzy nad średnią klasą mieszkańców arystokratom i nadanie jej templariuszom, poprzez pokazanie ludziom, do czego może doprowadzić wolność i wolna wola, by woleli być pod przywództwem i mieć zorganizowane życie. Pod tym względem, nawet mimo templariusze nie osiągnęli całkowitej władzy w tej erze, rewolucja zakończyła się sukcesem, lecz pokój między asasynami a templariuszami nie został osiągnięty.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki