FANDOM

Qulan Gal – członek mongolskiego bractwa asasynów oraz jeden z najbardziej znanych asasynów przez wzgląd na rolę, jaką odegrał w zabiciu Czyngis-chana.

Biografia Edytuj

Qulan Gal był członkiem bractwa operującym głównie na terenach Mongolii. Był znanym łucznikiem, a jego umiejętności miały być później opiewane jeszcze długo w opowieściach asasynów.

Na początku XIII wieku Czyngis-chan spowodował zamęt w Mongolii podbijając w krótkim czasie duże połacie ziemi. Nasunęło to podejrzenia, że dysponuje jednym z Fragmentów Edenu. W wyniku tyrani Czyngis-chana Qulan Gal poprzysiągł mu zemstę.

Zabójstwo Czyngis-chana Edytuj

Między rokiem 1217 a 1227 Qulan Gal skontaktował się z mentorem lewantyńskich asasynów Altaïrem Ibn-La’Ahadem, jego żoną Marią i synem Darimem.

W 1227 roku we czworo wymyślili plan zabicia Czyngis-chana w jego obozie niedaleko Xing-ging w prowincji Xu. Gal i Altaïr przedostali się razem do obozu, a Darim osłaniał ich z oddali za pomocą łuku. Jednakże Altaïr został zauważony i zaatakowany przez mongolskiego żołnierza. Mimo że żołnierz zginął natychmiast z ręki Qulana zanim zdążył podnieść alarm, próby zaniechano, a Qulan wyprowadził bezpiecznie Altaïra z obozu i postanowił ułożyć kolejny plan z Darimem.

Qulan i Darim wymyślili jak wypłoszyć Chana ze swojego namiotu. Gdy ten w pośpiechu go opuszczał Qulan zastrzelił mu konia. Upadek na ziemię spowodował na tyle duże obrażenia, że Czyngis nie mógł już uciekać. Następnie Darim dobił Chana.

W renesansie sarkofag Qulana został przeniesiony do Rocca di Ravaldino w Forlì we Włoszech. Ezio Auditore odnalazł, przeszukał jego grobowiec i zabrał z jego sarkofagu pieczęć, która pomogła mu uzyskać zbroję Altaïra.
Tumblr lz4wmzABfy1r1lj9co1 500.jpg

Altaïr i Qulan Gal pokonują Czyngis-chana

Ciekawostki Edytuj

  • Na pieczęci Qulana Gala widnieje łuk;
  • zabójstwo Czyngis-chana, które pozwoliło bractwu na nowo rozwinąć skrzydła, przysporzyło Qulanowi dużą sławę, a jego pomnik został zbudowany w Sanktuarium pod Villą Auditore w Monteriggioni we Włoszech.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki