Fandom

Assassin's Creed Wiki

Przejście północno-zachodnie

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Przejście północno-zachodnie
  • Miejsce
AC3 • ACRG
Przejście północno-zachodnie 1 (AC3) (by Kubar906).png
  • Grafika symbolizująca przejście północno-zachodnie w trybie wieloosobowym Assassin's Creed III
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Flagi:
Przejście północno-zachodnie
  • Miejsce
AC3 • ACRG
Przeście Północno-Zachodnie (ACRG).png
  • Shay przy przejściu północno-zachodnim
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:

Przejście północno-zachodnie – lokacja w Assassin's Creed III i Assassin's Creed: Rogue.

Assassin's Creed III Edytuj

Opis Edytuj

Jest to przejcie na północy Ameryki Północnej graniczące z Oceanem Arktycznym. Łączy ono Ocean Atlantycki z Oceanem Spokojnym. Panuje tu mroźny klimat – ziemia jest skuta lodem, wszędzie leżą ogromne ilości śniegu. Rzadko kiedy zapuszczają się tu kupcy, gdyż ze względu na swoje położenie jest to punkt na szlaku handlowym.

Skarb kapitana Kidda Edytuj

U schyłku XVI wieku, kwatermistrz pirata Williama Kidda Hendrick van der Heul zapuścił się na przejście południowo-zachodnie. Jego statek Octavius utknął w lodzie i zamarzł, a wraz z nim cała załoga.

W 1776 roku asasyn Ratonhnhaké:ton dotarł do przejścia i zbadał wrak Octaviusa, odzyskując fragment mapy kapitana Kidda.

Czasy współczesne Edytuj

W 2012 roku branża rozrywkowa firmy Abstergo Industries wykorzystała przejście północno-zachodnie jako mapę do trzeciej generacji swojego programu treningowego dla templariuszy.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

W grze Edytuj

Przejście to nie odgrywa zbyt dużej roli w grze. Jest pokryte krą lodową więc Shay może je przebyć dopiero po wyposażeniu Morrigan w lodołamacz. Przejście znajduje się na północy mapy. Łączy ono północno-zachodnią i północno-wschodnią część oceanu.

Historia Edytuj

Pierwszą wyprawę w poszukiwaniu tego przejścia odbył w 1497 roku sponsorowany przez Henryka VII John Cabot. Wyprawa jednak nie powiodła się. W 1776 roku James Cook podjął się kolejnej próby odkrycia tego przejścia. Nie udało mu się to gdyż na drodze stanęły mu góry lodowe. W 1845 ekspedycja Sir Johna Franklina utknęła w tym miejscu. Nikt z nich nie przeżył. Między 1903 a 1906 rokiem Rolandowi Amundsenowi udało się pokonać to przejście.

Więcej w Fandom

Losowa wiki