Fandom

Assassin's Creed Wiki

Projekt Phoenix

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

ACU The Phoenix Project.png

Logo Projektu Phoenix

Projekt Phoenix – przedsięwzięcie Abstergo Industries, które ma na celu wyodrębnienie potrójne helisy DNA genomu Isu, a, co za tym idzie, zbadania wspomnień genetycznych Prekursorów i budowę nowych Fragmentów Edenu. Całość ma prowadzić do całkowitej kontroli templariuszy nad ludzkością.

Projekt rozpoczął się w 2013 po śmierci Mędrca, Johna Standisha. Po sekcji jego zwłok Abstergo rozpoczęło poszukiwania kolejnych Mędrców zarówno w czasie przeszłym, jak i w teraźniejszości.

Historia Edytuj

Projekt Phoenix.png

Początki Edytuj

Inspiracją projektu były badania brytyjskiej biofizyk Rosalind Franklin. Z ich wyników wynikało, że ludzkie DNA opierało się na modelu potrójnej helisy. Późniejsze odkrycia w dziedzinie biologii udowodniły, że jest to podwójna helisa, wobec czego idee Franklin zostały odrzucone.

Śmierć Johna Standisha Edytuj

Po zbadaniu zwłok Johna Standisha w 2013 naukowcy z Abstergo Industries odkryli, że jego genom posiada dużą ilość potrójnej helisy DNA Isu. Dzięki temu powrócono do badań Rosalind Franklin i uznano je za poprawne, choć nieprecyzyjne.

Agenci Abstergo rozpoczęli więc zbieranie próbek z krwią w różnych miejscach świata od różnych osób w poszukiwaniu Mędrców. W 2014 dyrektorem projektu został Álvaro Gramática.

Przeciwdziałania asasynów Edytuj

Pod koniec roku 2014 asasyni zaczęli rozumieć powagę problemu i zagrożenie Projektu Phoenix dla ludzkości. Postanowili wyjść temu naprzeciw, powołując grupę nowicjuszy pod komendą Bishop. Nowicjusze śledzili historyczne próbki z krwią i zabezpieczali je. W październiku 2014 grupa asasynów dowodzona przez Gavina Banksa wdarła się do siedziby Projektu w Paryżu i zniszczyła ją, przejmując wszystkie próbki z krwią, które się tam znajdowały wraz z Całunem Edenu.

Wobec poważnego zacofania w badaniach projektu templariusze zwrócili swoje oczy na inny Całun Edenu, który znajdował się pod pałacem Buckingham w Londynie. Jego wykorzystanie pozwoliłoby Abstergo na stworzenie całkowicie nowego Prekursora, a nie klonowanie Isu, jak zamierzano we wczesnych fazach Projektu. Do pałacu Buckingham została wysłana Drużyna Sigma, lecz asasyni wysłali tam zespół pod komendą Shauna Hastingsa, Rebeki Crane i Galiny Voroniny także w celu zdobycia Całunu. W wyniki walki, która się wywiązała w podziemiach pałacu, zginęła templariuszka Isabelle Ardant, Juhani Otso Berg stracił przytomność i nieomal został zabity przez Voroninę, a Rabecca Crane została ranna. Ze starcia uciekła Violet da Costa, zabierając ze sobą Całun.

Więcej w Fandom

Losowa wiki