Fandom

Assassin's Creed Wiki

Port Royal

2775stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Port Royal
  • Miejsce
Port Royal (AC4BF) (by Kubar906).png
  • Widok na Port Royal z poziomu morza
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data założenia:
  • 1518 rok
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Punkt widokowy (AC4BF).pngPunkty widokowe:
  • 2

Port Royal – lokacja w Assassin's Creed IV: Black Flag. Południowa dzielnica miasta Kingston na Jamajce.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

Opis Edytuj

Port Royal jest najstarszym dystryktem Kingston. Założony został w 1518 roku przez Hiszpanów, który wyparli z niego miejscową ludność Taíno i założyli na jego miejscu mało znaczącą osadę. W 1655 roku osada owa trafiła w ręce Anglików, którzy założyli właściwy Port Royal.

7 czerwca 1692 roku Port Royal nawiedziło trzęsienie ziemi. W jego wyniku spora część wybrzeża osunęła się do Morza Karaibskiego, pociągając za sobą prawie wszystkich obywateli miasta. Jedynym budynkiem, który ostał się na powierzchni, był kompleks fortowy fort Charles.

Architektura Edytuj

Domy w Port Royal zbudowane są przede wszystkim z desek. Nie różnią się niczym szczególnym od tych w północnej części miasta. Pół dzielnicy znajduje się na terenie strzeżonym przez armię. Niestrzeżone pozostaje tylko 12 budynków, w tym kościół. Na obszar cywilnej części składają się tylko cztery ulice położone prostopadle względem siebie. Część wojskowa natomiast koncentruje się wokół dwóch ulic – jedna łączy się z targowiskiem będącym granicą z częścią cywilną, a druga prowadzi na dość silnie bronione i patrolowane plaże na zachodzie.

Port Royal posiada także małe doki, z których można udać się do północnej części Kingston za pomocą szalup.

W tabeli poniżej zestawiono ważne dla Port Royal miejsca.

L.p. Ikona Nazwa Krótki opis
1. Kościół w Port Royal (AC4BF) (by Kubar906).png Kościół parafialny Centrum życia religijnego w Port Royal.
2. Fort Charles 1 (AC4BF) (by Kubar906).png Fort Charles Kompleks fortowy stanowiący ważny punkt w linii obrony Kingston, a jednocześnie więzienie.
3. Wieża w Port Royal 1 (AC4BF) (by Kubar906).png Wieża w Port Royal Jedyna wieża, która ostała się po trzęsieniu ziemi w 1692 roku.
4. Rynek w Port Royal (AC4BF) (by Kubar906).png Targowisko Ośrodek drobnego handlu w Port Royal. Miejsce częstych walk piratów z żołnierzami armii brytyjskiej.
5. Plaże w Port Royal (AC4BF) (by Kubar906).png Plaże Nieużytki na obrzeżach dzielnicy, obszar częstych patroli żołnierzy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki