Fandom

Assassin's Creed Wiki

Pierre Bellec

2774strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
„Myślisz, że to zdarza się po raz pierwszy? Że po raz pierwszy asasyni są zmuszeni oczyścić szeregi swoich własnych przywódców? Że bractwo po raz pierwszy odbudowało swoją potęgę z niczego? Nie. Masjaf, Monteriggioni, amerykańskie kolonie... Takie rzeczy zdarzały się już, my zaś podnosiliśmy się na nowo, silniejsi niż kiedykolwiek. Ale teraz... Straciliśmy nasz cel z oczu, Arno. Ugrzęźliśmy w polityce i rewolucji. A my nie jesteśmy narodem. Jesteśmy armią, zaś w armii "zawieranie sojuszu z wrogiem" zwie się "zdradą". Lecz nie. Nie jestem jedynym, który może ocalić bractwo. My możemy to zrobić. Razem. ”
―Pierre Bellec do Arna Doriana o zabójstwie Mirabeau

Pierre Bellecfrancuski żołnierz, walczący w Ameryce w czasie wojny siedmioletniej oraz członek bractwa asasynów. Pod koniec życia był również członkiem paryskiej rady asasynów i nauczycielem Arna Doriana.

Biografia Edytuj

Wczesne życie i dołączenie do asasynów Edytuj

Bellec urodził się w Nowej Francji i zaraz po wybuchu wojny siedmioletniej wstąpił do armii. W tym czasie związał się również z kolonialnym bractwem asasynów. Był świadkiem Wielkiej Czystki w Ameryce przeprowadzonej na asasynach przez templariuszy pod wodzą Haythama i Shaya, co odcisnęło piętno na jego późniejszych poglądach na temat wojny między tymi obiema organizacjami.

Cudem uniknąwszy śmierci w czasie Wielkiej Czystki, wyjechał do Francji, gdzie awansował do rangi mistrza asasynów i zajął się szkoleniem nowych rekrutów, m.in. Charlesa Doriana. Zaraz potem został również członkiem rady asasynów w Paryżu.

Poznanie Arna Edytuj

W 1789 roku Bellec rozpoczął infiltrację francuskich więzień w celu odnalezienia tajemniczych glifów. Podczas przesiadywania w Bastylii, Bellec natknął się na młodego chłopaka oskarżonego o morderstwo. Gdy ten spał, Pierre ukradł mu zegarek i uświadomił sobie, że jest on synem jednego z asasynów, których szkolił – Charlesa Doriana. Gdy ten się obudził i zauważył, że Bellec ukradł mu zegarek, doszło do bójki między nimi, która została przerwana, gdy chłopak zauważył na ścianie glify, których poszukiwał Bellec. Asasyn uświadomił sobie wtedy, że młody Dorian posiada Wzrok Orła. Oddał mu więc zegarek, a następnie przedstawił się. Chłopak odwdzięczył się tym samym, mówiąc że ma na imię "Arno".

Ucieczka z Bastylii Edytuj

Przez następne dwa miesiące Bellec zajął się szkoleniem Arna na asasyna. 14 lipca bieżącego roku Bastylia została zdobyta przez paryskich mieszczan. Pierre i Arno wykorzystali zamieszanie wśród strażników i uciekli z więzienia. Tuż przed rozstaniem, Bellec podarował Dorianowi medalion, który ma go rzekomo doprowadzić do kryjówki asasynów.

Członek rady asasynów Edytuj

Arno odnalazł kryjówkę asasynów za pomocą medalionu, a następnie za pośrednictwem Belleca i całej rady asasynów pod przewodnictwem mentora Mirabeau został poddany rytuałowi inicjacji, po którym oficjalnie stał się członkiem bractwa asasynów.

W 1791 roku Pierre razem z Arnem udał się na spotkanie templariuszy Charlesa Gabriela Siverta i Arpinona. Po odejściu tego pierwszego, Bellec zabił Arpinona. Przy jego ciele asasyni znaleźli dokładną rozpiskę dnia Siverta. Zaraz po tym obaj powrócili do kryjówki, by złożyć raport radzie. Następnie za namową Belleca, Mirabeau zgodził się, by Arno zlikwidował swój pierwszy cel – Charlesa Gabriela Siverta.

Potem Arno i Pierre udali się pod katedrę Notre Dame, gdzie miał przebywać Sivert. Tam Bellec dał swemu uczniowi ostanie wskazówki co do zlikwidowania celu, a następnie powrócił do rady. Dorian w tym czasie z powodzeniem zlikwidował templariusza.

Otrucie Mirabeau i śmierć Edytuj

W kwietniu tego samego roku Arno przyprowadził do kryjówki asasynów córkę zamordowanego wielkiego mistrza zakonu templariuszy – Élise de la Serre, która domagała się pomocy od asasynów w pokonaniu zabójców ojca. Bellec jednak uważał, że to podstęp, który ma osłabić czujność bractwa. Mimo to Mirabeau postanowił porozmawiać z Élise na osobności w swoim domu.

Jeszcze przed przybyciem dziewczyny do Mirabeau, Bellec spotkał się z nim w jego domu. Tam próbował przekonać go do zaprzestania dalszej współpracy z templariuszami. Ten jednak nie chciał się zgodzić. Pierre, nie mając innego wyboru, otruł mentora, a następnie udał się do Sainte-Chapelle. Tam znalazł go Arno, który wcześniej przeprowadził śledztwo, mające na celu odnalezienie zabójcy Mirabeau. Bellec próbował przekonać swego ucznia, że nie można zawrzeć pokoju z templariuszami i zaproponował wspólne "odbudowanie" bractwa. Dorian nie zgodził się jednak. Doszło więc do zaciętej walki między asasynami. Po dosyć długim pojedynku na murach Sainte-Chapelle, obaj mężczyźni wpadli do wnętrza kaplicy, gdzie Bellec próbował zabić czekającą na zewnątrz Élise. Powstrzymał go jednak Arno, przestrzeliwując mu rękę widmowym ostrzem, a następnie ostatecznie zabił swojego byłego mistrza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki