Fandom

Assassin's Creed Wiki

Pióra

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pióro AC2.png

Pióro orła

Pióra – przedmioty, używane przez asasynów jako dowody śmierci celów – za ich pomocą zbierali krew z ran swoich ofiar. Jednakże straciły swoje znaczenie po podziale lewantyńskich asasynów.

W czasach renesansu Ezio Auditore da Firenze zbierał pióra na prośbę swojego młodszego brata, a później ku jego pamięci.

Historia Edytuj

Średniowiecze Edytuj

Altair & rafiq.png

Altaïr bierze pióro od jednego z rafiqów

W średniowieczu lewantyńscy asasyni używali piór jako pozwolenia na zabicie celu oraz dowodu jego śmierci.

Po śledztwie asasyn musiał udać się do biura, gdzie otrzymywali jedno z nich wraz z pozwoleniem na uśmiercenie danej osoby. Po wykonaniu zadania zabójca nasiąkał pióro krwią celu i zwracał je liderowi biura.

Renesans Edytuj

Petruccio's secret v (1).png

Ezio wręcza kilka piór swojemu bratu

Jako chorowity i często przywiązany do łóżka chłopiec, Petruccio Auditore poprosił swojego brata, Ezio, by pozbierał dla niego pióra. Zapytany o cel odpowiedział, że jest to sekret, który kiedyś mu wyjawi. Jednakże wkrótce po tym Petruccio, jego brat i ojciec zostali zamordowani i Ezio nigdy nie dowiedział się prawdy.

Matka chłopca była zszokowana i milczała przez kilka następnych lat. Przez cały ten czas jedynie modliła się nad szkatułką z piórami Petricciego w Villi Auditore.

Szukając rozwiązania, Ezio dalej zbierał pióra, zarówno ku pamięci swego brata, jak i mając nadzieję na to, że jego matka przestanie rozpaczać. Podczas swojej podróży po Włoszech zbierał każde znalezione pióra i umieszczał je w szkatułce brata.

AC2-featherbox.png

Szkatułka Petruccio

Po zebraniu 50 piór Mario Auditore odbył rozmowę z Ezio na temat piór i powiedział mu, że jest to bez sensu, twierdząc, że Maria „odeszła i nigdy już nie wróci”. Jednak młody asasyn nie poddawał się i po zebraniu stu piór jego matka w końcu się odezwałą i podziękowała mu za to, że o niej nie zapomniał. W nagrodę podarowała mu pelerynę Auditore. Maria opuściła swój pokój i często przesiadywała na pobliskiej ławce, uśmiechając się.

Rewolucja amerykańska Edytuj

Connor wrzuca pióro.png

Ratonhnhaké:ton wrzuca pióro na trumnę Achillesa

W roku 1769 Ratonhnhaké:ton i jego przyjaciel Kanen'tó:kon zbierali orle pióra z polecenia Matki Plemienia. Podczas rewolucji amerykańskiej młody asasyn dalej zbierał pióra ku pamięci swojej osady.

Podczas pogrzebu swojego Mentora, Achillesa, Connor położył na jego trumnie jedno z zebranych piór.

Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Ezio włoży do skrzynki wszystkie sto piór na raz najpierw zostanie włączona cutscenka z Mario, a dopiero później jego matką.
  • Skrzynka Petruccio może zostać odnaleziona przez Desmonda, kiedy on i inni asasyni stacjonują w Monteriggioni.
  • Zebranie wszystkich piór w Assassin's Creed III odblokuje strój wyglądający jak ten, który Ratonhnhaké:ton nosił przed ukończeniem asasyńskiego treningu.

Więcej w Fandom

Losowa wiki