Fandom

Assassin's Creed Wiki

Peter Chamberlaine

2760stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
„Jesteście pasożytami żerującymi na pracowitych i uczciwych ludziach!”
―Chamberlaine do Edwarda Kenwaya na temat piratów
Peter Chamberlaine (1660 - 1718) – komandor we flocie brytyjskiej, znany przede wszystkim ze swojej niechęci do piratów.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Młodość Chamberlaine'a nie jest dobrze znana, jednak wiadomo, że w dość młodym wieku przystąpił do nauki w akademii oficerskiej, aż w końcu zyskał tytuł komandora. Stał on na czele dosyć dużej floty. Nie wiadomo czy brał udział podczas wojny o sukcesję hiszpańską.

Inwazja w Nassau Edytuj

W 1718 roku flota Chamberlaine'a miała zablokować pirackie miasto Nassau. Na rozkaz króla Jerzego, piraci mieli dokonać wyboru - albo skorzystać z amnestii, bądź zginąć. Chamberlaine uważał, że nie powinno się z nimi negocjować, a od razu zabić. Z tym nie zgadzał się Woodes Rogers, który został mianowany gubernatorem Bahamów. Razem z Peterem, Rogers spotkał się z Benem Hornigoldem i Charlesem Vane'em, oraz ich najważniejszymi załogantami. Hornigold uważał, że należy skorzystać z amnestii, Vane jednak nie chciał nawet o tym słyszeć, co podzieliło piratów na dwie grupy.

Peter nie zgadzał się z metodami Rogersa, dlatego bez jego zgody postanowił wydać rozkaz o zatopieniu wszystkich pirackich statków w porcie. Chamberlaine wrócił na swój okręt, jednak nie zdążył wydać tego polecenia, gdyż został zabity z ręki Edwarda Kenwaya. Tej samej nocy, pirackie statki na czele zabójcy komandora przełamały blokadę i uciekły.

Charakterystyka Edytuj

Peter Chamberlaine nienawidził piratów i był za tym, aby karać ich śmiercią bez żadnych negocjacji. Był on jednak postrzegany przez swoich żołnierzy jako człowiek inteligentny, sprytny i męski. Chamberlaine nie miał za dużo humoru i był trochę gburowaty. Często nie zgadzał się ze zdaniem Woodesa Rogersa, którego polecenia łamał na każdym kroku.

Ostatnie słowa Edytuj

  • Edward: Gubernator przyrzekł nam amnestię, komandorze. Czy w dzisiejszych czasach słowo Anglika już nic nie znaczy?
  • Peter: Syfilis wyżarł ci mózg? A po cóż się trudzić dla takich nędzarzy? Jesteście pasożytami żerującymi na pracowitych i uczciwych ludziach!
  • Edward: W tym względzie niewiele więc różnimy się od króla Jerzego.
  • Peter: Znaj swoje miejsce, prostaku! Możesz odebrać mi życie, ale żadną miarą nie staniesz się przez to lepszy!
  • Edward: Mówisz to w jakimś konkretnym celu?
  • Peter: Żeby nie ten poganin, gubernator Rogers, patrzyłbym teraz, jak dyndasz z własnego salingu, gnido! A z tobą pozostali!

Ciekawostki Edytuj

  • "Żeby nie ten poganin, gubernator Rogers...." - z tej wypowiedzi można wywnioskować, że Chamberlaine wiedział o przyzależności Woodesa do zakonu templariuszy. Można stwierdzić również to, że Peter był chrześcijaninem.

Więcej w Fandom

Losowa wiki