Fandom

Assassin's Creed Wiki

Persony

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Okno wyboru persony (AC3L) (by Kubar906).png

Ekran wyboru persony w Assassin's Creed: Liberation HD

Persony – wizerunki, jakie Aveline de Grandpré przybierała na użytek społeczny do realizacji określonych celów w określonych środowiskach. Każdy z nich charakteryzował się innymi możliwościami, elementami ekwipunku, metodami unikania rozgłosu, czy też sposobami nawigacji po świecie. Każda persona posiada również zestaw ekskluzywnych dla nich misji oraz innym elementem do zbierania.

Bohaterka mogła zmieniać swe persony przy pomocy przebieralni. Odcień każdej z nich natomiast mógł zostać zmodyfikowany za pewną opłatą u krawców.

Dostępne persony Edytuj

Asasynka Edytuj

ACLHD - Persona 1.PNG
ACLHD - Ikonka wizerunku asasynki.PNG
Persona asasynki jest najlepiej przystosowana do otwartych konfliktów. Wytrzymała i zarazem lekka budowa odzienia Aveline pozwala jej na wytrzymanie większej ilości obrażeń, szybkie i zwinne poruszanie się po dowolnych gruntach i obiektach, a także korzystanie z pełnego arsenału.

Zdolnością ekskluzywną dla persony asasynki jest zabójstwo łańcuchowe, które pozwala na zatrzymanie akcji, oznaczenie kolejnych wrogów i obserwowanie przeprowadzanych na nich egzekucji.

Wizerunek ten przyciąga jednak znaczną uwagę strażników i bez względu na starania asasynki, jej rozgłos nigdy nie spadnie poniżej pierwszego poziomu. W przypadku osiągania wyższych stopni rozpoznania, Aveline może odwrócić od siebie uwagę lokalnej straży poprzez przekupienie sędziów. W personie asasynki Aveline może zbierać monety asasynów.

Na arsenał asasynki składają się między innymi: ukryte ostrze, pistolet, bicz, miecz, maczeta, ciężki topór, dmuchawka i bomby dymne.

Dama Edytuj

ACLHD - Ikonka wizerunku damy.PNG
ACLHD - Persona 2.PNG
Persona damy dworu jest dystyngowanym wizerunkiem, charakteryzującym się największymi ograniczeniami zarówno w walce, jak i nawigacji po świecie. Wyposażenie damy jest bardzo wąskie w porównaniu z personą asasynki. Nie jest ona w stanie poruszać się po drzewach i dachach, a szybkość jej biegu jest niższa. Utrzymywanie anonimowości przez tę postać jest jednakże relatywnie łatwe i skuteczne. Rozgłos arystokratki wzrasta bowiem znacznie wolniej niż u pozostałych person, a niebudzące podejrzeń wyposażenie, takie jak pistolet parasolowy, pozwala jej na dyskretne likwidowanie celów, nawet na oczach wielu gapiów.

Ponadto dama jest w stanie korzystać ze zdolności przekupstwa i zauroczenia. Pierwsza z nich umożliwia przedostanie się do terenów strzeżonych. Zauroczeni mężczyźni natomiast będą podążać za bohaterką i stawać w jej obronie, gdy nadejdzie taka potrzeba. Uwiedziony strażnik pozwala jej także przedostać się przez bramy i przejścia bronione przez innych gwardzistów. By zmniejszyć jej rozgłos, należy zabijać chronionych świadków. W personie damy Aveline może zbierać broszki.

Na arsenał damy składa się między innymi: ukryte ostrze, dmuchawka w parasolu i pistolet kieszonkowy.

Niewolnica Edytuj

ACLHD - Ikonka wizerunku służącej.PNG
ACLHD - Persona 3.PNG
Persona niewolnicy jest postacią kompromisową pomiędzy damą a asasynką. Jej możliwości w walce są mniej ograniczone niż w przypadku wizerunku arystokratki, a także nie przyciąga aż tak dużej uwagi, jak ma to miejsce w przypadku odzienia zabójczyni. Jej wyposażenie jest także mniej zawężone. Ze względu na wizerunek Aveline można je traktować jako zwykłe narzędzia pracy (jak np. maczeta trzcinowa), co nie wzbudza podejrzeń otaczających ją gapiów i strażników.

Jest ona w stanie skutecznie wtopić się w tłum i pozostać niezauważoną niosąc skrzynie. Aveline w stroju niewolnicy jest również w stanie wywołać zamieszki, odwracając dzięki temu uwagę gwardzistów. Ponadto strój niewolnicy nie krępuje ruchów Aveline, dzięki czemu jest w stanie poruszać się z dużą swobodą. Warto zauważyć jednak, że przyciągające uwagę działania, takie jak wspinanie się na dach, będzie zwiększało poziom rozgłosu tej persony. Jego redukcja odbywa się poprzez zrywanie listów gończych. W personie niewolnicy Aveline może okradać Indian z laleczek voodo.

Na arsenał niewolnicy składają się między innymi: ukryte ostrze, bicz, maczeta, dmuchawka oraz pistolet kieszonkowy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki