Fandom

Assassin's Creed Wiki

Panteon w Paryżu

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Panteon
  • Miejsce
Panteon w Paryżu (ACU) (by Kubar906).png
  • Panteon widziany z poziomu ulicy
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Ludwik XV Burbon
  • Data założenia:
  • 1758-1789/1790

Panteon w Paryżu – lokacja w Assassin's Creed: Unity. Olbrzymi kościół, a następnie mauzoleum.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Opis Edytuj

Panteon jest położony w zachodniej części dzielnicy La Bièvre w Paryżu. Został wzniesiony w stylu neoklasycystycznym na planie krzyża greckiego. Na szczególną uwagę zasługuje główna kopuła budowli sąsiadująca z czterema bocznymi spłaszczonymi oraz kolumnowy portal, na którym widnieje napis w języku francuskim: „Aux Grands Hommes La Patrie Reconnaissante” (pol. Wielkim Ludziom Wdzięczna Ojczyzna).

Historia Edytuj

W XVIII wieku chorujący na ospę król Ludwik XV Burbon przysiągł, że jeśli wyzdrowieje z choroby, w miejsce zburzonego opactwa pw. świętej Genowefy postawi nowy kościół. Władcy udało się wygrać z chorobą, więc w latach 1758-1789/1790 ukończono budowę nowego kościoła.

Po wybuchu rewolucji francuskiej Panteon przechodził kilkakrotnie z rąk Kościoła do rąk państwa. Ostatecznie, w roku 1791 zadecydowano, że będzie to świeckie miejsce spoczynku sławnych postaci z historii Francji. W tym samym roku złożono tam zwłoki Honoré Gabriela Riqueti, przewodniczącego paryskiej rady asasynów. Dwa lata później odkryto jednak jego prywatną korespondencję z Ludwikiem XVI Burbonem i jego ciało zostało przeniesione.

W Panteonie leżą także ciała innych wielkich Francuzów: Marii Skłodowskiej-Curie, Voltaire'a, Victora Hugo, Jeana-Jacquesa Rousseau, Jeana Jaurèsa itd.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest jedną z siedmiu budowli, na których ukryto glify w aplikacji towarzyszącej Assassin's Creed: Unity.

Więcej w Fandom

Losowa wiki