Fandom

Assassin's Creed Wiki

Pantasilea Baglioni

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pantasilea Baglioni (ur. w 1476r.) – pomimo iż może wyglądać niewinnie, Pantasilea pochodzi z walecznego rodu o wielkich tradycjach. Baglioni, władcy Perugii, od pewnego czasu prowadzili wojnę z rodziną Oddi i potyczki w różnych rejonach miasta były niemal codziennością. W pewnym momencie nawet katedrę wykorzystywano jako koszary. W 1500 roku, podczas ślubu Astorre Baglioniego, zaatakowali Oddi, zabijając pana młodego i kilka innych osób. Baglioni w kontrataku zamordowali kilku z Oddich. Wesele zmieniło się w masakrę.

Właśnie z tak brutalnego środowiska pochodziła Pantasilea. Była bystra, dzielna i twarda. I w przeciwieństwie do swojego męża wiedziała co to takt. Pantasilea słynęła ze zdecydowania. "Jeśli ta dziewczyna napotyka opór, wówczas tak jak wody Tybru zmienia bieg, aby wreszcie osiągnąć to, po co przyszła. Teraz, gdy ma ciebie, lepiej bądźcie na to oboje przygotowani." napisał doża Agostino Barbarigo na wieść o małżeństwie Bartolomeo i Pantasilei w 1498 roku.

W 1503 została porwana przez generała de Valoisa, ale Bartolomeo i Ezio razem odbili ją i zabili francuskiego generała. Dalsze losy Pantasilei nie są znane.

Bartolomeo i Pantasilea.png

Pantasilea i Bartolomeo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki