FANDOM

Pantasilea Baglioni (ur. 1476) – żona asasyna Bartolomeo d'Alviano.

Biografia

Wczesne życie

Pantasilea wywodzi się z walecznej rodziny Baglioni, która niegdyś rządziła Perugią, a także była zaangażowana w otwarty konflikt z rodem Oddi. Spór był na tyle poważny, że aż prawie codziennie dochodziło do krwawych walk na ulicy pomiędzy członkami dwóch zwaśnionych stron. Dorastanie w takich warunkach pozostawiło swoje piętno na Pantasilei, która stała się odważnym, lecz taktownym strategiem.

Wojna z Borgiami

Około roku 1500, Pantasilea pomagała swojemu mężowi zarządzać armiami najemników w Caserma di Alviano, w Rzymie. Bartolomeo większość swojego czasu poświęcał na zakładach w walkach wręcz najemników, natomiast jego żona zajmowała się księgowością oraz codziennymi operacjami ich działalności.

W przeciwieństwie do swojego męża, była bardziej realistką niż optymistką, czego dowiodła podczas swojego pierwszego spotkania z Ezio Auditore da Firenze, którego poinformowała o prawdziwej sytuacji ich armii w walce z francuskimi oddziałami, o których Bartolomeo wypowiadał się z dużą pewnością własnych możliwości.

Prawda była taka, że najemnicy Alviano byli nieustannie atakowani z dwóch stron: na froncie francuskim oraz przez rodzinę Borgiów. Doradziła ona także asasynowi, by ten spalił pobliską wieżę Borgiów, dzięki czemu wpływ papieskich wojsk na pobliskich terenach osłabłby, co ostatecznie zmobilizowałoby armię najemników. Akcja ta się powiodła, co pozwoliło na skupienie sił Bartolomeo na walce z Francuzami.

Wkrótce potem, Pantasilea oznajmiła Ezio, że taktyka jest tak samo ważna w walce jak siła, jeżeli nie ważniejsza. Pokazała mu także gołębniki, do których trafiały gołębie z wiadomościami od Niccolò Machiavelliego, które zawierały nazwiska ważnych templariuszy, których eliminacja zapewniłaby asasynom znaczną przewagę.

Wojna z Francuzami

W 1503 roku Pantasilea została porwana przez barona de Valois, który tym manewrem chciał zmusić Bartolomeo do poddania się. Jednakże dowódca armii najemników oraz Ezio zinfiltrowali bazę francuskiego generała, udając oddział z Montréal, który schwytał męża więzionej Pantasilei.

Mimo początkowego powodzenia, infiltratorzy zmuszeni byli do przerwania swojego podstępu, gdy baron zagroził zastrzeleniem Pantasilei nawet w przypadku oddania się Bartolomeo w jego ręce.

Pomiędzy infiltratorami a francuskimi oddziałami wywiązała się bitwa, której zgiełk wykorzystał asasyn Ezio Auditore, przemykając pomiędzy walczącymi żołnierzami, dotarł do barona i zabił go zanim ten zdążył pociągnąć za spust.

Ciekawostki

  • W grze kolor jej oczu zmieniał się wraz z przebiegiem gry, raz miała oczy niebieskie, raz brązowe.