FANDOM

Palais-Royal
  • Miejsce
Palais-Royal (ACU) (by Kubar906)
  • Palais-Royal widziany z poziomu ulicy
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Jacques Lemercier
  • Data założenia:
  • 1633-1639

Palais-Royal – lokacja w Assassin's Creed: Unity.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Jest to pałac zlokalizowany w paryskiej dzielnicy Luwr, w rejonie Vendôme. Został wzniesiony w latach 1633-1639 dla francuskiego domu panującego – Burbonów.

Książę Filip, kuzyn Ludwika XVI Burbona, który zarządzał Palais-Royal, popadł w długi. Żeby zarobić potrzebne mu pieniądze, utworzył w pałacu centrum życia towarzyskiego: mieściły się tu kawiarnie, teatry, a także miejsca, gdzie uprawiano hazard i prostytucję.

W okresie rewolucji francuskiej Palais-Royal zyskał wielką popularność. 21 września 1792 Maximilien de Robespierre celebrował w nim powołanie I Republiki Francuskiej w kawiarni „Café Février”. Kilka miesięcy później w tym samym miejscu asasyn Arno Dorian zabił Louisa-Michela le Peletiera, markiza de Saint-Fargeau.

Kiedy rewolucja francuska weszła w stadium radykalne, nazwę pałacu zmieniono na „Palais de l'Égalité” („Pałac Równości”).

W pewnym momencie rewolucji rada asasynów wysłała do Palais-Royal Arna Doriana i innego asasyna, by odzyskali skradzione przez templariuszy dobra z ośrodków rozrywki. Asasyni wypełnili swoją misję i bezpiecznie opuścili obszar Palais-Royal.