FANDOM

Opactwo we Franciadzie
  • Miejsce
Opactwo.png
  • Widok na opactwo z wieży bazyliki
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • król Dagobert
  • Data założenia:
  • 630 rok

Informacje dodatkowe
  • Wyznanie:
  • Rzymski katolicyzm

Opactwo we Franciadzie – lokacja w Assassin's Creed: Unity, siedziba mnichów z Franciady.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

Opactwo zostało ufundowane przez króla Francji Dagoberta w 630 roku i znajduje się niedaleko bazyliki. Było jednym z najważniejszych ośrodków religijnych we Francji. Królowie odwiedzali to miejsce przed wyruszeniem na wojnę, a część królowych spędziło tam część swojego życia jako siostry zakonne. Podczas rewolucji francuskiej z opactwa wygoniono benedyktynów, a kosztowności zrabowano.

W grze Edytuj

W bibliotece w opactwie przechowywana była lista wielebnego Poiriera, która była spisem wszystkich skarbów przechowywanych we Franciadzie. W 1794 roku lista została wykradziona przez asasyna Arna Doriana. Opactwo było siedzibą ekstremistów, którzy ograbili je z kosztowności. Dowiedział się o tym asasyn Arno Dorian i wykradł im je. Na ścianach opactwa architekt bazyliki Suger umieścił kilka symboli, które odnalazł Arno, by zdobyć Orła Sugera. Na terenie opactwa można było spotkać niewielkie grupki kaleków, dla których opuszczone opactwo stanowiło schronienie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki