Fandom

Assassin's Creed Wiki

Okręty legendarne

2716stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Okręty legendarne – potężne okręty wojenne, grasujące na wodach Karaibów i północnego Atlantyku. Występują w Assassin's Creed IV: Black Flag i Assassin's Creed: Rogue.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

250px-AC4 La Dama Negra.jpeg

La Dama Negra

250px-AC4 HMS Prince.jpeg

HMS Prince

250px-AC4 Fearless And Sovereign.png

HMS Fearless i Royal Sovereign

W osiemnastym wieku karaibskie wody przemierzało pięć legendarnych okrętów:

Każdy z nich był wyjątkowy ze względu na swoją budowę jak i taktykę walki. Trzy z nich należały do marynarki brytyjskiej, a dwa do hiszpańskiej.

Wszystkie statki były jednymi z najlepiej wyposażonych i najszybszych statków na Karaibach, a pokonanie ich było nie lada wyzwaniem dla każdego, kto spróbował je zaatakować. Były one rozpoznawalne w całych Indiach Zachodnich i bali się ich tak samo żołnierze jak i piraci.

Każdy ze statków został jednak zatopiony przez Kawkę Edwarda Kenwaya, a ich ogromne zapasy złota (20000 reali na każdym statku) złupione przez jego załogę.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

W czasie trwania wojny siedmioletniej na terenie północnego Oceanu Atlantyckiego doszło do czterech bitew legendarnych. Wszystkie zostały wygrane przez młodego żeglarza i templariusza Shaya Cormaca i jego okręt Morrigan.

Piraci zaginionego wieku Edytuj

W tej bitwie legendarnej starły się okręty brytyjskie ze statkami piratów którzy byli asasynami – Pielgrzymem i Kotłem. Mimo pomocy Francuzów, obie te jednostki zostały zatopione przez Morrigan.

Bitwa o Labrador Edytuj

Półwysep Labrador był strategicznym punktem w wojnie o kolonie amerykańskie, dlatego Brytyjczycy postanowili nie pozwolić Francuzom do kontrolowania okalających go wód. Wysłali więc flotę pod wodzą Shaya Cormaca, by przełamała francuską blokadę półwyspu. Po początkowych sukcesach, Anglicy zostali zaskoczeni przez potężną flotę francuską, na czele z okrętem flagowym – Koroną. Mimo to Shay zdołał opanować sytuację i zatopił wszystkie jednostki Francuzów.

Bitwa o Quiberon Edytuj

Następna legendarna bitwa rozegrała się w zatoce Quiberon. Morrigan w asyście dwóch brygów zaatakowała francuską eskadrę z fregatą na czele. Po niewielkich sukcesach Anglików, do bitwy dołączył francuski okręt flagowy Pogromca. Ostatecznie został on zatopiony przez Morrigan, a Anglicy odnieśli kolejne zwycięstwo nad Francuzami.

Forteca Sztormów Edytuj

Dzięki sukcesom Morrigan, marynarka królewska osiągnęła przewagę nad Francuzami w wojnie siedmioletniej. Niezadowolone z tego powodu bractwo asasynów, postanowiło wysłać na pomoc Francuzom swój najlepszy okręt – Fortecę Sztormów. Okręt ten zaczął przechylać szalę zwycięstwa na korzyść floty francuskiej, dlatego Brytyjczycy wysłali do walki z Fortecą Sztormów kapitana Shaya Cormaca, który ostatecznie pokonał ją w bitwie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki