Fandom

Assassin's Creed Wiki

Obserwatorium

2718stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Obserwatorium
  • Miejsce
Wnętrze Obserwatorium.png
  • Wnętrze Obserwatorium
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Obserwatorium – urządzenie Pierwszej Cywilizacji, służące do obserwowania ludzi za pomocą tajemniczej czaszki.

Działanie Edytuj

Żeby uruchomić Obserwatorium należy posiadać Kryształową Czaszkę – jeden z Fragmentów Edenu. Oprócz tego trzeba również posiąść fiolkę z krwią człowieka, którego chce się obserwować. Następnie trzeba ją włożyć do otworu, który znajduje się w czole artefaktu. Później wystarczy tylko położyć czaszkę z fiolką na jej miejsce w Obserwatorium i zaraz potem na przeciw użytkownika Obserwatorium pojawi się obraz, na którym widać to, co widzi człowiek obserwowany, dzięki czemu można wiele dowiedzieć się o jego życiu czy miejscu przebywania.

Historia Edytuj

Obserwatorium zostało zaprojektowane przez jednego z największych architektów Pierwszej Cywilizacji – Aitę, męża Junony. Po śmierci mężczyzny jego żona stworzyła program, który sprawiał, że jego DNA trafiało do losowo poczętych mężczyzn, którzy, nazywani Mędrcami, posiadali wygląd i wspomnienia, a niektórzy także charakter Aity.

Asasyni i templariusze interesowali się tymi ludźmi ze względu na ich wiedzę o Obserwatorium. Jeden z Mędrców najął zatem tubylców, by strzegli urządzenia.

W 1719 roku Mędrzec Bartholomew Roberts wraz z Edwardem Kenwayem dotarł do Obserwatorium, gdzie pokazał mu jego moc. Następnie, czując, że piracki kapitan zamierza sprzedać komuś wiedzę o Obserwatorium, uderzył go, wrzucając go do wody i zabrał kryształową czaszkę.

Później pomieszczenie obserwacyjne zostało odwiedzone przez wielkiego mistrza templariuszy Laureano Torresa, który bez czaszki nie mógł go uruchomić. Zamiast tego włączyły się zabezpieczenia, wcześniej unieszkodliwione przez Robertsa. Ostatecznie Torres został zabity przez Kenwaya, a Obserwatorium zostało zabezpieczone przez asasynów.

W 2013 roku Abstergo Industries rozpoczęło intensywne poszukiwania Obserwatorium, którego położenie ustalili dzięki działaniom analityka Abstergo Entertainment.

Więcej w Fandom

Losowa wiki