Fandom

Assassin's Creed Wiki

Obóz janczarów

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Obóz janczarów
  • Miejsce
Obóz janczarów 1 (ACR) (by Kubar906).png
  • Wejście do obozu
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Data założenia:
  • XV/XVI wiek

Informacje dodatkowe
  • Flagi:
  • Cele do zabójstwa:

Obóz janczarów – lokacja w Assassin's Creed: Revelations.

Assassin's Creed: Revelations Edytuj

Opis i położenie Edytuj

Obóz ten został rozbity przez janczarów – elitarnych wojowników osmańskich na terenie północnej dzielnicy Konstantyna w Konstantynopolu, niedaleko akweduktu Walensa i meczetu Fatih.

Plan Edytuj

Obóz dzieli się na trzy główne części: dwie strefy, gdzie rozbite są namioty janczarów (po cztery na strefę) oraz jedną, gdzie znajduje się arena, namiot z kuchnią polową i rusztowania.

Od południa i zachodu obóz otoczony jest palisadą, dwie pozostałe strony natomiast chronione są murami miejskimi. Ciekawe jest to, że w wielu miejscach obozu leżą dywany. Wejście do obozu znajduje się po stronie południowej i jest strzeżone przez dwóch janczarów.

Pomiędzy dwoma pierwszymi strefami obozu znajduje się drewniana wieża obserwacyjna, z której poprowadzono linę „tyrolkę” do drugiego punktu poza obozem.

Historia Edytuj

Obóz był miejscem częstych odwiedzin kapitana janczarów w mieście – Tarika Barleti. Przychodził on na inspekcję, czasem zatrzymując się na dłużej, by stoczyć walkę na arenie wraz z podkomendnymi. W 1511 roku podczas jednej z takich walk zginął z ręki asasyna Ezia Auditore da Firenze.

Ezio przyszedł do obozu przebrany za jednego z janczarów właśnie w celu zabójstwa Tarika. Razem z księciem Sulejmanem przeprowadził śledztwo, w którym mężczyźni wydedukowali, że Tarik współpracuje z Manuelem Paleologiem, przywódcą Bizantyńczyków. Okazało się jednak, że Tarik był lojalny nie wobec sukcesora tronu bizantyńskiego, lecz osmańskiego – sam szpiegował Bizantyńczyków. Zabójstwo jednak dokonało się i jedyne, co mógł zrobić Ezio, to przeprosić ofiarę. Po tym zdarzeniu uciekł z obozu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki