Fandom

Assassin's Creed Wiki

Nowy Orlean

2719stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Nowy Orlean
  • Miejsce
Nowy Orlean (port) (AC3L) (by Kubar906).png
  • Widok na Nowy Orlean od strony portu
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Francuzi
  • Hiszpanie
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Jean-Baptiste Le Moyne de Bienville
  • Data założenia:
  • 1718
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Cele do zabójstwa:
„Nowy Orlean zawsze będzie nawiedzony.”
Jeanne o Nowym Orleanie[src]

Nowy Orlean (ang. New Orleans, fr. La Nouvelle-Orléans) – lokacja w Assassin's Creed III: Liberation.

Położenie i opis Edytuj

Nowy Orlean (katerda św. Ludwika) (AC3L) (by Kubar906).png

Widok na katedrę św. Ludwika

Nowy Orlean leży na południowej linii brzegowej Ameryki Północnej, w bagnistej delcie rzeki Missisipi, w stanie Luizjana, nieopodal zalewiska. Zostało założone w 1718 roku jako miasto francuskie, co widać chociażby w procencie francuskiej ludności miasta, jak i architekturze.

Historia Edytuj

Nowy Orlean został założony przez Francuzów w 1718 roku i do 1765 był pod ich panowaniem. W 1765 do miasta wkroczyły siły hiszpańskie. Zezwolił im na to ówczesny gubernator miasta, Jean-Jacques Blaise d'Abbadie, który wpuścił templariusza imieniem Rafael Joaquín de Ferrer do miasta. Za to spotkała go śmierć ze strony asasynki Aveline de Grandpré.

Nowy Orlean szybko stał się bazą przerzutową niewolników. Hiszpanie i templariusze wysyłali ich do obozu w Chichén Itzá, gdzie byli uwięzieni, jednak w bardzo komfortowych warunkach.

W 1766 roku do Nowego Orleanu przybył Antonio de Ulloa, prosto w sam środek antyhiszpańskich demonstracji ludności miasta. De Ulloa musiał się ukryć przed buntownikami w La Balize za miastem. Mentor Aveline, niewolnik Agaté, rozkazał jej zabić Antonia. Asasynka zastawiła pułapki na niego i jego ludzi, barykadując ulice roztrzaskanymi zbiornikami na wodę pitną, strąconymi z dachów budynków. Kiedy powóz Antonia podjechał w miejsce pułapki, Aveline zabiła jego ludzi i przystawiła mu ostrze do gardła, jednak po rozmowie z nim oszczędziła go i pozwoliła zbiec w zamian za informacje. Za ten czyn naraziła się później Agaté'owi.

1 listopada 1768 roku w miejsce Antonia postawiono generała Alejandro O'Relly'ego, co zakończyło rebelię. Agitatorzy zostali ukarani.

W 1776 roku Aveline szukała w Nowym Orleanie Diego Vázqueza, którego podejrzewała o bycie naczelnym przywódcą templariuszy w Luizjanie. Uwiodła go i zabiła na przyjęciu na rogatkach miasta. Niestety – Vázquez nim nie był.

W 1777 roku w katedrze św. Ludwika Madeleine de L'Isle, która okazała się być Wielkim Mistrzem templariuszy, zorganizowała pokaz dysku. Nie zadziałał – Madeleine została zabita przez jej przybraną córkę.

W 1801 roku Nowy Orlean powrócił do Francji, ale nie na długo – na mocy wymiany terytorialnej w roku 1803 pomiędzy Thomasem Jeffersonem, a Napoleonem Bonaparte, miasto wraz z całą prowincją Luizjana zostało wcielone do Stanów Zjednoczonych.

Więcej w Fandom

Losowa wiki