Fandom

Assassin's Creed Wiki

Nowy Jork

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Nowy Jork (ikona) (ACRG).png
Nowy Jork
  • Miejsce
AC3 Modern New York.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Jakub II Stuart
  • Data założenia:
  • 1664
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Cele do zabójstwa:
  • Współrzędne na mapie:
  • (619,-423)

Nowy Jork – miasto na terenie Stanów Zjednoczonych, jedna z czterech głównych lokacji w Assassin's Creed III i Assassin's Creed Rogue.

Położenie Edytuj

Nowy Jork położony jest na wschodnim wybrzeżu Ameryki Północnej, jego część leży na wyspie Manhattan, inna na Staten Island, jeszcze inna na Long Island. Jego lokalizacja w pobliżu rzeki Hudson pomogła rozwojowi handlu, zwłaszcza w XVIII wieku. Graniczy od północy ze Szkockimi Równinami.

Podział miasta Edytuj

Assassin's Creed III Edytuj

Podczas rewolucji amerykańskiej Nowy Jork był podzielony na trzy dzielnice.

Dzielnica północna Edytuj

Dzielnica ta charakteryzowała się wiejskim krajobrazem. Oprócz małych gospodarstw i młynów oraz pól kukurydzy, znajdowały się tam również fortyfikacje i fort Division. W centrum dzielnicy leży więzienie Bridewell.

Dzielnica zachodnia Edytuj

Dzielnica ta ucierpiała w skutek wielkiego pożaru w 1776 roku. Domy zostały wtedy spalone, a przetrwało jedynie kilka budynków. W dzielnicy tej znajdowały się dwa forty – Washington i George. Nabrzeże we wschodniej dzielnicy było bardzo słabo rozbudowane, jedynie kilka portów i doków. 

Dzielnica wschodnia Edytuj

Dzielnica ta była całkowicie zabudowana piętrowymi budynkami. Charakteryzowała się ona wieloma portami i dokami, oraz wysokim punktami (np. kościołami). W jej centrum znajdował się ratusz.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

W czasach wojny siedmioletniej Nowy Jork podzielony był na sześć dzielnic.

Farma Edytuj

Północno-zachodnia dzielnica miasta. Znajduje się tam niewiele budynków. Żyją tam lisy. Znajduje się tam wielkie jezioro.

East Village Edytuj

Północno-wschodnia dzielnica. Można tam spotkać zające. Jest bardziej zabudowana od Farmy. Znajduje się tam rezydencja Hope Jensen i fragment jeziora.

Farma Stuywesanta Edytuj

Jest to środkowo-wschodnia część miasta. Przez jej całą długość rozciąga się port.

Greenwith Edytuj

Greenwith to środkowo-zachodnia część miasta. Znajduje się tam niewielki port i półwysep z Fort Arsenal.

Dolny Manhatan Edytuj

Południowo-zachodnia część miasta. Jest gęsto zabudowana przez budynki mieszkalne. Od zachodu graniczy z morzem. Znajduje się tam niewielki port.

Nabrzeże Edytuj

Południowa część miasta. Znajduje się tam brytyjski fort oraz port dla statków.

Historia Edytuj

W 1626 roku Holendrzy na czele Petera Minuita wykupili od plemienia Delawarów wyspę Manhattan, na której wybudowali miasto Nowy Amsterdam. Miasto należało do 1664 roku do Holendrów, później władzę w nim sprawowali Brytyjczycy, którzy dostali je w zamian za wyspę Run. Anglicy zmienili nazwę na Nowy Jork, na cześć Jakuba II Stuarta – władcy Yorku. Miasto i jej okolice napadały różne epidemie. Miasto rozbudowywało się przez lata, a jego największy rozwój nastąpił w latach 1700-1735.

Benjamin Tallmadge w NJ.png

Tallmadge i Connor w Nowym Jorku, szukając Hickey'a

Czterdzieści lat później wybuchła rewolucja amerykańska. W 1776 roku do Nowego Jorku przybyli Connor Kenway i Benjamin Tallmadge. Ich celem było odnalezienie Thomasa Hickey'atemplariusza i fałszerza. Connor został jednak niewinnie wsadzony do więzienia Bridewell, z którego wyszedł po kilku dniach, aby dokonała się jego egzekucja. Nie wyszła ona jednak, a Hickey szarżujący na Waszyngtona został zabity.

Największa bitwa rewolucji - bitwa o Long Island, została wygrana przez Brytyjczyków w 1776 roku, przez co opanowali Nowy Jork absolutnie. W 1778 roku w browarze chował się inny templariusz – Benjamin Church, który jednak zdradził zakon i armię kontynentalną. W tym samym roku poszukując go do miasta przybyli Haytham i Connor Kenwayowie. Okazało się jednak, że Church uciekł na Karaiby. Ojciec i syn dopadli go w okolicach Martyniki.

Przesłuchanie oficerów.png

Przesłuchanie oficerów

Haytham i Connor ponownie przybyli do miasta w poszukiwaniu informacji i planów Brytyjczyków. Kenwayowie dowiedzieli się, że z Filadelfi maszerują do Nowego Jorku ogromne ilości żołnierzy. Obaj postanowili to powstrzymać i udało się, podczas bitwy pod Monmouth.

W 1781 roku do miasta przybył Connor Kenway, aby włamać się do Fortu George i zabić Charlesa Lee. W forcie zastał jedynie Haythama, który rzucił się na niego. Syn jednak zabił ojca, a Lee uciekł.

Rok później Connor odnalazł Lee na pogrzebie Haythama w Nowym Jorku. Nie udało mu się tam jednak go zgładzić, więc wyruszył do Bostonu po więcej informacji. Ostatecznie złapał go w Monmouth i tam zgładził.W 1783 roku Brytyjczycy opuścili Nowy Jork, gdyż wiedzieli, że przegrali wojnę. Od tamtej pory Amerykanie rządzili w mieście.

AC3 Desmond Cross Skyscrapper.png

Desmond kontra Cross na Manhattanie

Miasto rozbudowywało się aż do czasów współczesnych. W 2003 roku do Nowego Jorku przybył Desmond Miles, który uciekł ze swojej farmy. W mieście podjął się pracy barmana, którą pełnił aż do roku 2012, kiedy to został porwany przez Abstergo. W tym samym roku kiedy to został asasynem, powrócił do miasta aby zdobyć źródło energii do Wielkiej Świątyni. Wygrał on pojedynek z Danielem Crossem (agentem Abstergo) i uciekł z miasta.

Wpływy asasynów i templariuszy Edytuj

ZengerAsasyn.png

Zenger i Connor nad zabitym templariuszem

Nowy Jork został przejęty przez wpływy templariuszy około roku 1755. W 1776 roku w mieście zaczął pracować asasyn - Connor Kenway, który walczył od trzech lat z templariuszami. Przy pomocy Debory Carter zabił przemytnika w dzielnicy północnej, z Jamiem Colley'em pomógł chorym na ospę i wyeliminował gang templariuszy, aż w końcu z Jacobem Zengerem zabił templariusza będącym dowódcą wojska brytyjskiego. Aż do czasów wspóczesnych Nowy Jork był pod wpływami asasynów, dopóki jednak nie powstało Abstergo, które zabiło tamtejszych asasynów i kontrolowało miasto.

Więcej w Fandom

Losowa wiki