Fandom

Assassin's Creed Wiki

Nowojorska piramida

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Nowojorska piramida
  • Miejsce
ToKW Pyramid.png
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
Informacje historyczne
  • Założone przez:

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:

Nowojorska piramida – lokacja w DLC do Assassin's Creed IIITyrania Króla Waszyngtona.

Opis Edytuj

Jest to dokładnie zikkurat o płaskim czubie na którym znajduje się olbrzymi witraż. Wewnątrz znajdują się płaskorzeźby przedstawiające bitwy oraz samego Jerzego. Przed piramidą rozciąga się obóz patriotów. W sali tronowej wzdłuż ścian rozstawione są rusztowania a na podłodze widnieje mapa świata. Wejście do sali tronowej przypomina jeden z fragmentów Edenu. Drzwi da się otworzyć za pomocą klucza, który trzeba włożyć do zamka blokowanego przez zagadkę logiczną złożoną z trzech ruchomych elementów. Wewnątrz jest też zwierzyniec z niedźwiedziami i kuguarami.

Historia Edytuj

Piramida została wybudowana przez Jerzego Waszyngtona po zakończeniu Rewolucji amerykańskiej. Miejsce to było jednocześnie pałacem i fortecą. Już po tym jak Waszyngton koronował się na króla, do piramidy włamała się Kaniehtí:io. Ukryła się w sali tronowej i odebrała królowi berło. Za pomocą kanalizacji dotarła do zwierzyńca, gdzie uciekła ludziom Benedicta Arnolda. Stamtąd szybem wentylacyjnym przedostała się do holu głównego gdzie żołnierze generała Putnama odebrali jej jabłko, a ona uciekła przez okno. Na pałac dwukrotnie natarli rebelianci Thomasa Jeffersona. Pierwszy atak skończyłby się klęską gdyby nie pomoc Ratonhnhaké:tona. Drugi atak natomiast miał tylko umożliwić Indianinowi wejście do środka. Wewnątrz wojownik odtworzył drogę swojej matki rozprawiając się przy okazji ze strażnikami i dotarł do wejścia do sali tronowej. Natrafił tam na skomplikowany zamek konstrukcji Benjamina Franklina, który otworzył posiadanym przez siebie kluczem. Z sali przeszedł na dach gdzie stoczył pojedynek z Królem. Wielki witraż pod nimi zawalił się na skutek używania przez Indianina mocy Niedźwiedzia. Obydwaj przeżyli upadek jednak Jerzy zemdlał co pozwoliło Ratonhnhaké:tonowi zabrać mu jabłko.

Ciekawostki Edytuj

  • Wewnątrz piramidy znajdują się masońskie symbole (sama piramida też jest jednym z nich).
  • Niedokończona piramida znajduje się na amerykańskim banknocie jednodolarowym.

Galeria Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki