Fandom

Assassin's Creed Wiki

Notre-Dame de Paris

2758stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Notre-Dame
  • Miejsce
Notre-Dame (ACU) (by Kubar906).png
  • Notre-Dame widziana z lotu ptaka
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Data założenia:
  • 1163-1345
Informacje dodatkowe
  • Ważniejsze zabytki:
  • Wyznanie:
  • Rzymski katolicyzm
  • Cele do zabójstwa:

Notre-Dame de Paris – lokacja w Assassin's Creed: Unity. Jeden z największych i najokazalszych budynków w Paryżu, a jednocześnie budowla sakralna.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Historia Edytuj

Budowa Notre-Dame trwała w latach 1163-1345. Wzniesiono ją na wyspie Île de la Cité. Budowla została wybudowana w stylu pięcionawowym, a także wykorzystano w niej łuki podporowe, dające możliwość tworzenia wyższych i cieńszych murów wokół chóru i naw, a także słynne witraże.

Podczas rewolucji francuskiej w Notre-Dame znajdował się magazyn żywności i świątynia poświęcona Kultowi Rozumu, a następnie Kultowi Istoty Najwyższej. Zagrabiono wiele skarbów ze świątyni, a posągom Królów Judy odłupano głowy z mylnego przekonania, że są to starzy królowie Francji.

W grze Edytuj

5 stycznia 1791 roku w katedrze odbyła się msza, na której obecny był templariusz Charles Gabriel Sivert. Na polecenie rady swojego Bractwa, na miejscu zjawił się asasyn Arno Dorian. Zabił on Siverta i uciekł ze świątyni.

Ciekawostki Edytuj

  • „Budowa” katedry w grze zajęła artystce Caroline Miousse ponad dwa lata pracy. Owocem stało się niemal dokładne odwzorowanie wyglądu katedry, w związku z czym oprogramowanie Notre-Dame chronione jest nie tylko prawami autorskimi firmy Ubisoft Entertainment, lecz także umowami zewnętrznymi.
  • Podczas jednego z nieukończonych wspomnień Shay Cormac znajduje się w Paryżu pod katedrą Notre Dame choć ona sama znajduje się na obszarze niedostępnym dla gracza.
  • Jest jedną z siedmiu budowli, na których ukryto glify w aplikacji towarzyszącej Assassin's Creed: Unity.

Więcej w Fandom

Losowa wiki