Fandom

Assassin's Creed Wiki

Noże do rzucania

2774strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Noże do rzucania – małe ostrza potrafiące zabić wrogów lub nieuzbrojonych strażników na dachach. Asasyni używali ich jako broni dystansowej.

Średniowiecze Edytuj

Asasyni z późnego średniowiecza mogli używać noży do rzucania po osiągnięciu czwartego stopnia. Wtedy też noże był jedną z najlepszych broni do cichych zabójstw, zaraz po ukrytym ostrzu. W celu uzupełnienia brakujących noży, asasyni z tamtych czasów okradali oprychów (lub z nimi walczyli, jeśli ci odkryją, że chcieli ich okraść), odwiedzając biuro asasynów lub twierdzę w Masjafie.

Wraz ze zdobywaniem kolejnych stopni w Zakonie Asasynów, zdobywano kolejne pasy na noże. Jeden pas mógł pomieścić 5 noży do rzucania, a można był w sumie otrzymać trzy pasy na noże. Pasy zdobywano przy osiągnięciu 4,7 i 10 stopnia.

Renesans Edytuj

W renesansie asasyni również używali noży do rzucania, ale nie były one tak skuteczne jak w średniowieczu. Głównym powodem ich nieskuteczności było to, że strażnicy mieli lepsze zbroje. By to zrekompensować, Ezio Auditore da Firenze zwiększył ich możliwą ilość aż do 25 noży, czyli można było nosić 5 pasów na raz.

Shao Jun chińska asasynka mogła posiadać do 6 takich noży. Były one mało skuteczne w walce, ale dało się za ich pomocą przecinać liny, co ułatwiało dziewczynie przemieszczanie się.

Zaawansowane używanie Edytuj

Podczas treningów w Monteriggioni, Ezio nauczył się rzucać parę noży na raz. Atak składający się z rzuceniem trzech noży na raz, był skuteczny. Po podróży do Rzymu, Ezio umiał rzucić więcej niż trzy noże na raz, wybierając po jednym na jednego strażnika.

Złota Era Piractwa Edytuj

Asasyn Edward Kenway może posiadać jeden nóż do rzucania. Uprzednio musi pokonać w walce zwinnego strażnika i zabrać mu jego broń. W odróżnieniu od innych broni Edward nie musi się jej pozbywać nurkując do kryjówki przemytników ani będąc uwięzionym.

Wojna Siedmioletnia Edytuj

W trakcie wojny siedmioletniej templariusz Shay Cormac mógł tak samo jak Edward odebrać nóż pokonanemu zwinnemu strażnikowi i później wykorzystać w walce.

Współczesność Edytuj

W Abstergo Industries posługiwanie się nożami do rzucania było umiejętnością, której mogli się nauczyć rekruci z tajnego Projektu Animi. Jednak nie mogły one zabić, lecz spowolnić prześladowcę.

Oprócz tego w 2015 roku asasynka Galina Voronina używała noży do rzucania pod czas walki o Całun Edenu z Drużyną Sigma.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki