Fandom

Assassin's Creed Wiki

Nassau

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

„(...) Tak trzymaj, a Nassau stanie się pierwszym miastem, w którym mężczyźni i kobiety będą mogli żyć wedle woli Boga, w spokoju i wolności. Wystarczy trochę krwi, potu i kawałek szmaty...”
Benjamin Hornigold, 1715[src]
Nassau (ikonka) (AC4BF) (by Kubar906).png
Nassau
  • Miejsce
Nassau (AC4BF) (by Kubar906).png
  • Nassau widziane z poziomu morza
Informacje polityczne
  • Suwerenny stan:
  • Rządzący:
  • Frakcje:
Informacje historyczne
  • Założone przez:
  • Anglików
  • Data założenia:
  • 1648 rok

Informacje dodatkowe
  • Cele do zabójstwa:
  • Współrzędne na mapie:
  • (633,784)
  • Tawerna (ikonka) (AC4BF).pngTawerny:
  • 1
  • Skrzynie (ikonka) (AC4BF).pngSkrzynie:
  • 22
  • Punkt widokowy (AC4BF).pngPunkty widokowe:
  • 7
  • Fragmenty Animusa (ikonka) (AC4BF).pngFragmenty Animusa:
  • 13
  • Sekret (ikonka) (AC4BF).pngSekrety:
  • 5
  • Szanta (ikonka) (AC4BF lub ACRG).pngSzanty:
  • 5
Misje
  • Zlecenia zabójstw (ikonka) (AC4BF).pngZlecenia zabójstw:
  • 5

Nassau – lokacja w Assassin's Creed IV: Black Flag, Assassin's Creed: Pirates i kampanii morskiej w Assassin's Creed: Rogue. Największe miasto i stolica Bahamów, a także istniejącej przez krótki czas demokratycznej Republiki Pirackiej.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

Geografia Edytuj

Nassau położone jest na archipelagu Wysp Bahama, na wyspie New Providence. Miasto ma dostęp do Morza Karaibskiego.

Plan miasta Edytuj

Miasto zasadniczo dzieli się na trzy rejony:

  • zachodni – duże bagno z posiadłością usytuowaną obok niego. Na bagnach żyją krokodyle, króliki i dziki. Wykuto tu pokaźne Schody Królowej – jeden z niewielu zabytków w mieście.
  • centralny – dzielnica, w której znajduje się najwięcej domów mieszkalnych i magazyn. Na obszar centrum składają się trzy główne ulice, trzy place i plaże na północy, gdzie znajdują się również doki. Niedaleko na południe od nich stoi urzędnik. W centrum znajdują się także cztery sklepy z bronią i odzieżą, trzy stanowiska zarządcy portu i legendarna tawernaOld Avery”.
  • wschodni – znajduje się tam brytyjski fort będący ośrodkiem angielskiej władzy wojskowej i administracyjnej Nassau. Ulokowano tu także jedno stanowisko zarządcy portu i sklep.

Historia Edytuj

Nassau założyli Anglicy w 1648 roku jako Charles Town. W 1695, po hiszpańskiej inwazji, przemianowano je na obecną nazwę. Na przełomie XVII i XVIII wieku o władzę w mieście i jego rejonach rywalizowały Wielka Brytania, Francja i Hiszpania. Konflikty te spowodowały, że władza Brytyjczyków w Nassau uległa uszczupleniu, a władzę przejęli piraci. W 1715 proklamowali tam samozwańczą Republikę Piracką. W 1718 miasto nawiedziła epidemia chorób. Edward Kenway i Edward Thatch wyruszyli po lekarstwa na nie najpierw do wraku San Ignacio, a potem do Charleston.

W lipcu tego samego roku jednak do miasta przybył nowy gubernator – Woodes Rogers, który ciężką ręką zaprowadził w Nassau nowy porządek. Rogers zarządził morską blokadę miasta, co uniemożliwiło piratom ucieczkę. Następnie różnymi środkami przeciągnął piratów na stronę prawa. Ci, którzy się opierali i nie przyjęli oferowanej przez niego amnestii, zostali straceni. Publiczna egzekucja dziewięciu pirackich kapitanów pomogła Rogersowi w zdobyciu szacunku piratów.

Nie wszyscy jednak postanowili się poddać, jak np. Jennings, czy Hornigold, Jack Rackham i Charles Vane skonstruowali brander „Królewski Feniks”, którym zrobili wyłom w morskiej blokadzie i uciekli z miasta, dodatkowo ostrzeliwując okręt samego (nieżyjącego już) komandora flory angielskiej.

Walki asasynów i templariuszy w Nassau Edytuj

Nassau posiadało swój własny kantor asasynów. Jego zarządcą byli bracia Traversowie – Upton i Vance. Obaj mieli po połowie mapy prowadzącej do pewnego skarbu. W czasie jednej ze swoich podróży poznali piratkę Jing Lang – jak się później okazało, templariuszkę. Za jej namową Vance chciał zabić brata w celu odzyskania połówki mapy. Jego plany ukrócił Edward Kenway, który, zmotywowany chęcią uzyskania klucza Jing Lang, zabił Vance'a i jego „miłość”.

Pomoc dla Nassau Edytuj

W maju 1717, piraci Alonzo Batilla i Olivier Levasseur przybyli do Nassau, po podjęciu decyzji, że Nassau byłoby idealnym miejscem do przechowywania Fragmentu Edenu nabytego od Samuela Bellamy'ego. Zostali przywitani przez pirata – Christophera Condenta, który poinformował ich o braku żywności, wody i rumu w Nassau. To skłoniło Alonzo do zaatakowania konwoju brytyjskiego kupca w pobliżu, by dostarczyć żywność dla mieszkańców Nassau. Condent przypomniał Alonzo o rumie, który Alonzo później odzyskał od katastrofy. Batilla następnie zapobiegł przed atakiem Vane na marynarkę królewską w celu ochrony przed atakami na Nassau ze strony Brytyjczyków.

Po złotej erze piractwa Edytuj

Sześć lat po skończeniu się złotej ery piractwa, w 1756 roku templariusz – Shay Cormac, za pośrednictwem swojej floty handlowo-wojennej dokonywał transakcji z byłym miastem piratów.

Więcej w Fandom

Losowa wiki