Fandom

Assassin's Creed Wiki

Metalowy cestus

2774strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Metalowy cestus
  • Broń biała
AC2 • ACB
Metalowy cestus.png
Informacje techniczne
  • Pojawia się w:
Statystyki
  • Prędkość:
  • 5
  • Obrażenia:
  • 3
  • Parowanie:
  • 1
Informacje historyczne
  • Wartość kupna:
  • 2000 f
Metalowy cestus
  • Broń biała
AC2 • ACB
Metalowy cestus w ACB.jpg
Informacje techniczne
  • Pojawia się w:
Statystyki
  • Prędkość:
  • 5
  • Obrażenia:
  • 3
  • Parowanie:
  • 1
Informacje historyczne
  • Wartość kupna:
  • 6100 f

Metalowy cestus – broń biała, występująca w Assassin's Creed II i Assassin's Creed: Brotherhood.

OpisEdytuj

Jest to obuchowa broń miażdżąca, permanentnie zwiększająca zadawane przez Ezia Auditore da Firenze obrażenia w walce wręcz.

Cestus, którego odpowiednikiem jest dzisiejszy kastet, wywodzi się ze starożytnego Rzymu, gdzie był rodzajem skórzanej rękawicy z przytwierdzonymi do jej zewnętrznej strony płytkami metalu. Stosowano ją głównie w czasie pojedynków bokserskich toczonych przez gladiatorów.

Assassin's Creed II Edytuj

Metalowy cestus mógł zostać nabyty za 2000 florenów u italijskich kowali po synchronizacji ze wspomnieniem „Kąsające ostrze”, należącym do piątej sekwencji DNA. Nabyta broń mogła znacznie ułatwić asasynowi rozprawianie się z niewiernymi mężami, jak i z innymi celami wymagającymi jedynie ich zneutralizowania bez rozlewu krwi.

Assassin's Creed: Brotherhood Edytuj

Cestus, co prawda już niedostępny na składzie rzymskich kowali, mógł zostać nabyty u Leonarda da Vinci za opłatą 6100 florenów. po synchronizacji ze wspomnieniem Niespodziewany gość, należącym do czwartej sekwencji DNA.

Poza wzmocnieniem zadawanych przeciwnikom obrażeń, rękawica przywracała wytrenowaną z pomocą Rosy zdolność wykonywania wysokich skoków w trakcie wspinaczki. Ezio został jej jednak pozbawiony w wyniku ran odniesionych podczas oblężenia Monteriggioni.

Assassin's Creed: Syndicate Edytuj

W tej części jego odpowiednikiem jest kastet, który ułatwia Jacobowi bądź Evie walkę wręcz i dobijanie swoich wrogów.

Ciekawostki Edytuj

  • Metalowy cestus po nabyciu zostaje automatycznie założony, bez możliwości późniejszego usunięcia.
  • Jest to jedyna broń, z której może korzystać Ezio podczas walki z Rodrigo Borgią przed skarbcem watykańskim.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki