Fandom

Assassin's Creed Wiki

Marynarka królewska

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Marynarka królewska
  • Gildia, frakcja
Proporzec Royal Navy.png
  • Proporzec marynarki królewskiej
Informacje techniczne
  • Założyciel:
  • Alfred Wielki
  • Przywódca:
  • Król Wielkiej Brytanii
  • de facto Premier Wielkiej Brytanii
  • Miejsca działania:
  • Powiązana z:
  • Religia:
  • Chrześcijaństwo

Informacje historyczne
  • Występuje w:
Informacje dodatkowe
  • Znani członkowie:
Marynarka królewska (ang. Royal Navy) – najstarsza zorganizowana siła zbrojna Wielkiej Brytanii. Powstała w IX w. za panowania Alfreda Wielkiego. Od roku 1692 do 1939 była najpotężniejszą flotą wojenną na świecie.

Assassin's Creed III Edytuj

Królewska marynarka została wysłana do Ameryki w celu tłumienia tamtejszej rewolucji. Uczestniczyła min. w bitwie o Bunker Hill i Chesapeake, gdzie została pokonana przez francuską flotę i jej sojusznika - asasyna Connora Kenwaya.

Assassin's Creed IV: Black Flag Edytuj

Występowania i wrogowie Edytuj

Royal Navy od zakończenia wojny z Hiszpanią, kontrolowała większość wysp i miast na Morzu Karaibskim z czego największe to Nassau i Kingston.

Mimo formalnego pokoju, Brytyjczycy wciąż toczyli walki z hiszpańską flotą. Można było ich również spotkać, kiedy to niszczyli okręty pirackie.

Rodzaje okrętów Edytuj

Marynarka królewska, jak każda flota wojenna miała swoje rodzaje okrętów, a było to:

Okręty legendarne Edytuj

Okręty legendarne, należące do marynarki królewskiej to: 

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

W Assassin's Creed: Rogue marynarka królewska bierze udział w wojnie siedmioletniej z Francją. Jej przedstawiciele są członkami zakonu templariuszy, a ona sama jest pod ich wpływem. Na rzecz marynarki brytyjskiej działał Shay Cormac, który przejmował dla niej francuskie forty.

W styczniu 1752 roku uwięzili oni grupę przemytników, którzy mieli spotkać się z asasynami. Następnie asasyni przejęli jeden ze statków marynarki i dołączyli do swojej floty. W 1758 roku wygrała ona morską bitwę pod Louisburgiem. Rok później marynarka pomogła Shayowi uciec z Anticosti.

Więcej w Fandom

Losowa wiki