Fandom

Assassin's Creed Wiki

Marie Lévesque

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Marie Lévesque – postać, występująca w Assassin's Creed: Unity. Członkini zakonu templariuszy, córka Magdalaine Lévesque i piąty cel Arna Doriana.

Biografia Edytuj

Marie Lévesque urodziła się w rodzinie, w której powiązania z templariuszami były obecne od XII wieku, a konkretniej od czasów Trzeciej Krucjaty. W 1771 roku wyszła za mąż za Thomasa Lobita, który, chcąc zyskać szlachectwo, przyjął nazwisko żony. Dzięki swojej nieprzeciętnej inteligencji Marie odbudowała majątek rodziny Lévesque, który w chwili wybuchu rewolucji francuskiej borykał się z problemami.

Kiedy François de la Serre, wielki mistrz zakonu templariuszy, wyganiał z szeregów organizacji Françoisa-Thomasa Germaina, Marie jako jedyna nie aprobowała tej decyzji. O tym, że Germain żyje, nie wiedziała aż do momentu, w którym pewnego razu Germain przyszedł do Marie prosić ją o pomoc.

W 1792 roku była odpowiedzialna za drastyczne ograniczenie importu żywności do ogarniętego zamieszkami Paryża. Wydarzenie to spotęgowało gniew rewolucjonistów i przyczyniło się do objęcia władzy przez partię jakobinów, a w konsekwencji – dekapitacji króla Ludwika XVI Burbona w styczniu 1793 roku.

31 października 1792 Marie wydała przyjęcie w pałacu Luksemburskim. Została tam zamordowana przez asasyna Arna Doriana.

Więcej w Fandom

Losowa wiki