FANDOM

„Idź, mój synu, zniszcz ich... ale pamiętaj, dla kogo walczą asasyni.”
―Maria do swojego syna Ezio.[src]

Maria Auditore da Firenze z domu de’ Mozzi (ur. 1432 w Florencji; zm. 1504 w Rzymie) – była żoną Giovanniego Auditore, florenckiego bankiera, a także asasyna. Miała trzech synów: Federica, Ezia i Petruccia oraz córkę Claudię. Jest również przodkiem Clay'a Kaczmarka i Desmonda Milesa. Pochodziła z florenckiej, szlacheckiej rodziny. Lubiła „zadawać się” ze zwykłymi mieszkańcami, w ten sposób poznała Giovanniego.

Biografia

Urodziła się w 1432 roku w Florencji w potężnym rodzie bankierów - de' Mozzi. Maria stanowi jedno z najsłynniejszych źródeł historycznych z tego okresu dzięki jej wielotomowemu pamiętnikowi, który został przełożony przez wielu znanych naukowców i jest wystawiany w Galerii Uffizi we Florencji.

Dzięki funduszom rodziców, Maria otworzyła piekarnię na dziedzińcu rodzinnego palazzo, który przekształciła w miejsce spotkań artystycznych. To tam poznała "mężczyznę tak przekonującego, że nie mogłam ruszyć się z miejsca, ani odwrócić od niego wzroku." Tym mężczyzną był Giovanni Auditore.

Maria i Giovanni pobrali się w roku 1450. Maria kontynuowała pisanie pamiętnika jeszcze przez kilkadziesiąt lat. Opisuje, jak została patronką wielu artystów, pisze też o trudach rodzicielstwa i tu urywają się jej zapiski, ku rozczarowaniu wszystkich historyków.

Ciekawostki

  • "Zmęczyły mnie okalające mnie mury, nudzi mnie bezpieczeństwo. Czas podjąć decyzję: wyruszę i przekonam się, jakie może być moje życie." Maria napisała te słowa, mając 16 lat, tydzień przed poznaniem Giovanniego Auditore;
  • Po przyniesieniu jej 50 piór, Ezio dowiaduje się od wuja Mario, że jego matka „odeszła” i musi to zaakceptować;
  • Po przyniesieniu jej 100 piór, Ezio przytula matkę, która w końcu się odzywa i dziękuje Ezio, że o niej nie zapomniał. W końcu odchodzi od klęczenia przy łóżku i odmawiania modlitw, i przenosi się na ławkę - zaczynając się uśmiechać;
  • Poślubiła Giovanniego w 1450 roku. Maria miała wtedy 18 lat, a jej mąż tylko 15.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki