Fandom

Assassin's Creed Wiki

Maria Auditore da Firenze

2759stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

„Idź, mój synu, zniszcz ich... ale pamiętaj, dla kogo walczą asasyni.”
―Maria do swojego syna Ezio.[src]

Maria Auditore da Firenze z domu de’ Mozzi (ur. 1432 w Florencji; zm. 1504 w Rzymie) – była żoną Giovanniego Auditore, florenckiego bankiera, a także asasyna. Miała trzech synów: Federica, Ezia i Petruccia oraz córkę Claudię. Jest również przodkiem Clay'a Kaczmarka i Desmonda Milesa. Pochodziła z florenckiej, szlacheckiej rodziny. Lubiła „zadawać się” ze zwykłymi mieszkańcami, w ten sposób poznała Giovanniego.

Biografia

Urodziła się w 1432 roku w Florencji w potężnym rodzie bankierów - de' Mozzi. Maria stanowi jedno z najsłynniejszych źródeł historycznych z tego okresu dzięki jej wielotomowemu pamiętnikowi, który został przełożony przez wielu znanych naukowców i jest wystawiany w Galerii Uffizi we Florencji.

Dzięki funduszom rodziców, Maria otworzyła piekarnię na dziedzińcu rodzinnego palazzo, który przekształciła w miejsce spotkań artystycznych. To tam poznała "mężczyznę tak przekonującego, że nie mogłam ruszyć się z miejsca, ani odwrócić od niego wzroku." Tym mężczyzną był Giovanni Auditore.

Maria i Giovanni pobrali się w roku 1450. Maria kontynuowała pisanie pamiętnika jeszcze przez kilkadziesiąt lat. Opisuje, jak została patronką wielu artystów, pisze też o trudach rodzicielstwa i tu urywają się jej zapiski, ku rozczarowaniu wszystkich historyków.

Ciekawostki

  • "Zmęczyły mnie okalające mnie mury, nudzi mnie bezpieczeństwo. Czas podjąć decyzję: wyruszę i przekonam się, jakie może być moje życie." Maria napisała te słowa, mając 16 lat, tydzień przed poznaniem Giovanniego Auditore;
  • Po przyniesieniu jej 50 piór, Ezio dowiaduje się od wuja Mario, że jego matka „odeszła” i musi to zaakceptować;
  • Po przyniesieniu jej 100 piór, Ezio przytula matkę, która w końcu się odzywa i dziękuje Ezio, że o niej nie zapomniał. W końcu odchodzi od klęczenia przy łóżku i odmawiania modlitw, i przenosi się na ławkę - zaczynając się uśmiechać;
  • Poślubiła Giovanniego w 1450 roku. Maria miała wtedy 18 lat, a jej mąż tylko 15.

Więcej w Fandom

Losowa wiki