Fandom

Assassin's Creed Wiki

Manuskrypt Voynicha

2754strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Manuskrypt Voynicha
  • Fragment Edenu
Manuskrypt (ACIVBF).jpg
Informacje techniczne
  • Typ:
  • Moce:
  • Wskazywanie lokalizacji Świątyń Prekursorów
  • Aktualna lokacja:
  • zniszczony
Informacje historyczne
  • Okres czasu:
  • Stworzony przez:
  • Data utworzenia:
  • Prehistoria
  • Data zniszczenia:
  • brak dokładnych danych
  • Ważni właściciele:

Manuskrypt Voynicha – księga spisana przez Pierwszą Cywilizację w ich własnym języku.

Historia Edytuj

Prehistoria Edytuj

W nieznanym okresie w tej erze manuskrypt ten został spisany przez przedstawicieli Pierwszej Cywilizacji. Wraz z Puzdrem służył do wskazywania lokalizacji świątyń Prekursorów.

Złota era piractwa Edytuj

Podczas złotej ery piractwa aż do 1705 roku cztery strony tego rękopisu były w posiadaniu Petera Beckforda. W tym też roku zostały mu wykradzione i zaginęły gdzieś na Morzu Karaibskim. Następnie odnalazł je pirat Edward Kenway.

Wojna siedmioletnia Edytuj

Do 1752 roku Manuskrypt był w rękach Françoisa Mackandala. Dzięki niemu asasyn poznał lokalizację jednej z świątyń i wywołał trzęsienie ziemi, podczas którego Lawrence Waszyngton wykradł mu oba artefakty. Następnie Waszyngton powierzył go Jamesowi Wardropowi.

W 1754 roku Manuskrypt miał trafić w ręce Benjamina Franklina, w celu prowadzenia nad nim badań. Wardrop odmówił jednak oddania Manuskryptu, argumentując, że ryzyko jest zbyt duże. Zaraz po tym zdarzeniu templariusz został zabity przez Shaya Cormaca, który zabrał artefakt i przekazał go Franklinowi.

W 1755 roku artefakt ten był przechowywany w Posiadłości Davenporta. Stamtąd wykradł go Shay i po konfrontacji z asasynami wraz z nim prawie nie utoną w morzu. Wyłowili go ludzie George'a Monro, który wziął Manuskrypt.

W sierpniu 1757 roku Monro zwrócił Shayowi Manuskrypt, wiedząc że ten będzie bezpieczniejszy w jego rękach. 3 listopada tego samego roku podczas szturmu na Albany Shay, obawiając się o swoje życie, oddał Manuskrypt pułkownikowi i polecił mu zanieść go na Morrigan. Ten został jednak zabity przez Liama O'Briena, który odebrał artefakt.

W 1759 roku asasyni powtórzyli eksperyment Franklina. Liam zabrał manuskrypt i wraz z nim pożeglował do miejsca gdzie znajdowała się kolejna świątynia. Tam został zabity przez Shaya, który odzyskał Manuskrypt.

Współczesność Edytuj

Wiadomo, że cały Manuskrypt uległ zniszczeniu, ale do dnia dzisiejszego zachowały się strony, w posiadaniu których był Beckford. Z badań metodą datowania radiowęglem wynika że powstał on w XV wieku. Mimo to Abstergo Industries nie wierzy w tę teorię i, poprzez Animusa, poszukuje osób, które kiedyś miały z nim styczność.

Więcej w Fandom

Losowa wiki