Fandom

Assassin's Creed Wiki

Machina latająca

2790stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
AC2 flying machine.png

Machina latająca

Machina latająca – pojazd przypominający lotnię, zaprojektowany i stworzony przez Leonardo da Vinci. Została po raz pierwszy przetestowana przez asasyna Ezio Auditore da Firenze w 1485 roku.

Leonardo ulepszył projekt i dodał do niego armatkę zapalającą, która mogła być wykorzystywania do ataku oraz w celu wywołania pożarów, które miały pomóc maszynie się wznosić. Ten bombowiec był później masowo produkowany przez siły Borgiów.

Historia Edytuj

Apeniny Edytuj

Pierwszy raz Ezio dowiedział się o machinie, kiedy pomógł Leonardo naprawić koło jego wozu w Apeninach. Spytawszy go, co to jest, wynalazca odparł, że to pomysł, który pozwoli człowiekowi latać niczym ptaki. Asasyn wyśmiał swojego przyjaciela po czym oboje wsiedli na wóz i odjechali.

Wenecja Edytuj

NVNG 3.png

Pierwsza próba lotu

Jakiś czas po zawitaniu do Wenecji, Ezio i Antonio de Magianis próbowali znaleźć sposób na wejście do Palazzo Ducale, by ocalić Giovanniego Mocenigo przed zabójstwem ze strony templariusza Carlo Grimaldi. Po stwierdzeniu, że tylko ptaki są w stanie się tam dostać, Ezio przypomniał sobie o maszynie Leonardo i pognał do jego warsztatu.

Leonardo uważał, że nie znajdzie się nikt tak szalony, by spróbować tym latać, jako iż wymaga to skoku z wysokiej wieży. Mimo wszystko Ezio zgodził się na ten test.

Pierwsza próba zawiodła, gdyż machina była w stanie utrzymać się w powietrzu tylko przez kilka sekund, ale Leonardo i tak był zadziwiony tym, że Ezio udało się w ogóle lecieć. Sprawdził w projekcie, czy długość lotu dałoby się wydłużyć, jednak wszystkie jego pomysły zawiodły i wyrzucił plany machiny do ognia.

IF 4.png

Ezio lecący w kierunku Palazzo Ducale

Jednak papier latający nad ogniem, poruszany przez gorące powietrze, zainspirował wynalazcę do kolejnej próby. Pomyślał, że machina zadziała w taki sam sposób jak skrawek papieru. W rezultacie Antonio de Magianis i jego złodzieje rozpalili ogniska w mieście, co umożliwiło Ezio długi lot nad Wenecją.

Niestety pod koniec lotu jedno ze skrzydeł zostało zapalone przez strzałę strzelających łuczników i machina rozbiła się przystani obok palazzo.

Kolonialna Ameryka Edytuj

AC3 Connor Flying Machine.png

Próba lotu Connora

Kiedy stolarz Lance O'Donnell dostał plany składanego krzesła z Francji, znalazł pośród nich również projekt maszyny latającej Leonarda da Vinci. Mężczyzna zbudował machinę i poprosił Ratonhnhaké:tona o przetestowanie jej.

Nie zdający sobie sprawy z tego, że do lotu potrzebne jest ciepłe powietrze, mężczyźni zabrali maszynę nad klify u wybrzeży domostwa, a Connor skoczył wraz z maszyną nad wodę. Jednak próba Indianina zakończyła się tak samo jak pierwszy lot Ezia i asasyn wpadł do wody.

Ciekawostki Edytuj

  • Mówi się, że lot tą machiną na prawdę się odbył, a próbę przeprowadził jeden z uczniów Leonarda da Vinci. Zakończyła się ona jednak wypadkiem i złamaniem nogi lecącego.
  • Latająca machinę można znaleźć w obu warsztatach Leonarda.
  • Strażnicy Wenecji mówią o latającej machinie „latający demon”.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki