Fandom

Assassin's Creed Wiki

Luis de Santángel

2793strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Luis de Santángel (nieznane-1498) – minister finansów króla Hiszpanii Ferdynanda II i potajemnie asasyn. Zaprzyjaźniony z Krzysztofem Kolumbem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Luis dołączył Zakonu Asasynów jakiś czas przed 1491. On i inny asasyn, Raphael Sánchez, stał blisko królowej Izabeli i Ferdynanda, aby zapobiec próbom templariuszy do objęcia pełnej kontroli nad monarchią.

Przybycie do Włoch Edytuj

W końcu spotkał się z Krzysztofem Kolumbem, który miał plany by płynąć na zachód. Templariusze wiedzą o innym kontynencie, Ameryce, i chcą dotrzeć tam pierwsi. Rodrigo Borgia, lider Zakonu Templariuszy, dowiedział się o planowanej podróży Krzysztofa i zorganizował spotkanie z nim, twierdząc, że chce sfinansować podróż. Luis podejrzewał, że spotkanie jest pułapką i skontaktował się z przywódcą złodziei Wenecji i asasynem, Antonio de Magianisem, aby pomóc mu uchronić Krzysztofa. Antonio wezwał Ezio Auditore da Firenze do pracy, którą przyjął po usłyszeniu, że Borgia był zaangażowany. Ezio przybył w samą porę, by uratować Krzysztofa.

Inkwizycja Edytuj

Luis wrócił do Hiszpanii wraz z Krzysztofem i spotkał się z Ezio jakiś czas później. Wyjawił mu wtedy, że też jest asasynem. Następnie skierował Ezio do Hiszpanii w celu zniszczenia planu templariuszy co do likwidacji hiszpańskich asasynów. On też wprowadził Ezio do królowej Izabeli, po tym, jak zakończył wojnę między nią a muzułmańskim królem Muhammadem XII. Luis przekonał Izabelę, aby częściowo sfinansować podróż Krzysztofa. Niedługo po tym Luisowi zagrozili inkwizytorzy, więc Ezio postanowił zabić inkwizytora generalnego Tomása de Torquemade. Jednak okazało się, że Tomás nie był templariuszem i po prostu dał się nabrać Borgii. Tak więc Ezio oszczędził mu życie przed powrotem do Włoch.

Późniejsze życie Edytuj

Luis zaczął zatruwać Izabelę jako zemstę za Inkwizycję lub z powodu jej związku z templariuszami, jednak zmarł w 1498 roku, zanim udało mu się spełnić swoje plany. Wraz z jego śmiercią nie było nikogo, aby poinformować innych asasynów o działalności templariuszy w domu królewskim. Dlatego w 1503 roku Ezio wysłał swoich uczniów do Hiszpanii, aby odzyskali dziennik Luisa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki