Fandom

Assassin's Creed Wiki

Lucy Stillman

2775stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij
„No pewnie... masz rację. Poobijajmy się wszyscy, gdy tymczasem świat rozwali się na kawałki.”
―Lucy do Desmonda w Sanktuarium.[src]

Lucy Stillman (1988-2012) – członek bractwa asasynów i naukowiec badający pamięć genetyczną dla Abstergo Industries przy projekcie Animus. Podczas pobytu w firmie szpiegowała i pomogła Desmondowi Milesowi uciec z labolatorium. Potem uczestniczyła w treningu Desmonda na asasyna razem z Shaunem Hastingsem i Rebeccą Crane.

Biografia

Prawdziwe życie

Nim zaczęła pracować dla Abstergo uczęszczała na studia neurologiczne, z których została wydalona za swoje "pseudonaukowe" poglądy na temat pamięci genetycznej. Po tym wydarzeniu rozpaczliwie starała się znaleźć jakąkolwiek pracę, jak to żartobliwie określiła „omal nie została kelnerką”. Z pomocą przyszedł jej Warren Vidic, który zaoferował jej pracę w Abstergo Industries. Lucy z miejsca zaakceptowała ofertę i rozpoczęła badania nad Animusem, stając się jego główną projektantką i autorką większości zastosowanych w nim rozwiązań. Warunki umowy zakazywały jej jednakże opuszczania budynku firmy. Nawiązała pozytywne relacje z kilkoma pracownikami Abstergo, lecz pewnego dnia osoby te, zdawałoby się bez powodu chciały ją zabić. Z pomocą Lucy ponownie przybył Warren Vidic.

Praca w Abstergo

Po raz pierwszy spotykamy ją, gdy „wyciąga” Desmonda z Animusa, widząc, że jego podświadomość za bardzo się broni, by mogli zobaczyć specyficzny fragment pamięci, który był potrzebny Abstergo.

Między sesjami wypytywała Obiekt 17, Desmonda Milesa, o jego przeszłość i odpowiadała na jego pytania dotyczące pracy dla Abstergo, próbując nie wyjawiać zbyt dużo. Powiedziała, że nie tylko Desmond nie wraca na noc do domu, i że ona sama jest więźniem w firmie. Opowiedziała, jak kiedyś w przeszłości Abstergo postanowiło ją uciszyć, by nie rozmawiała o Animusie, lecz uratował ją Warren Vidic. Twierdziła, że uratował jej życie tej nocy i chciała, by Desmond nie oceniał doktora Vidica zbyt surowo, ponieważ spoczywała na nim wielka odpowiedzialność.

W późniejszym czasie zostawiła w szafie Desmonda kod dostępu, by mógł opuszczać pokój. Zostawiła także swój długopis z kodem, który dawał dostęp do jej komputera, gdzie Desmond mógł przeczytać jej emaile. Później powiedziała mu, że ona także jest asasynką i działa pod przykryciem, by dowiedzieć się więcej o planach Abstergo.

Gdy Desmond w końcu odtworzył wspomnienie, o które chodziło Abstergo, szefostwo firmy zdecydowało, że czas się go pozbyć. Lucy zaprotestowała, twierdząc, że Desmond może się im jeszcze przydać, ponieważ w jego pamięci mogło znajdować się więcej danych o lokalizacji Fragmentów Edenu.

Ucieczka do Kryjówki

Kilka godzin po tym, jak Vidic opuścił laboratorium, Lucy wpadła do pomieszczenia z zakrwawioną koszulką, powiedziała Desmondowi, że nie ma czasu do stracenia i ponagliła go, by wszedł do Animusa, by znaleźć ostatniego wspólnego przodka jego i Obiektu 16 . Gdy to zrobiła, zabrała rdzeń pamięci i zaczęła uciekać z Desmondem. Po drodze pokonali kilku strażników i przedarli się na parking. Tam stanęło im na drodze więcej strażników. Pozbyli się ich, po czym Lucy dla dobra Desmonda zapakowała go do bagażnika i ruszyła do kryjówki.

Po zakończeniu jazdy znaleźli się w magazynie. Lucy chciała, by Desmond kontynuował sesje w Animusie, by dzięki efektowi krwi zdobył umiejętności swojego przodka i stał się Asasynem. Desmond zgodził się. Przytuliła go, a później przedstawiła pozostałym Asasynom – starej przyjaciółce Rebecce Crane i Shaunowi Hastingsowi. Sesje w Animusie zaczęły się na nowo. Między nimi Lucy sprawdziła, jak Desmond sobie radzi, każąc mu włączyć system bezpieczeństwa. Rozmawiali wtedy także o innych Asasynach i Templariuszach.

Gdy Desmond odkrył Kryptę pod Watykanem, przeżywając wspomnienia Ezio, rozległ się alarm i agenci Abstergo wdarli się do kryjówki. Lucy prędko rzuciła Desmondowi Ukryte Ostrze i pobiegli zatrzymać przeciwników, gdy Rebecca i Shaun pakowali sprzęt. Gdy zbiegli na dół, Warren Vidic zaczął przypominać Lucy, że uratował jej życie i że jest rozczarowany jej zdradą. Lucy i Desmond podjęli walkę ze strażnikami Abstergo, a gdy ich pokonali, Warren odjechał, grożąc, że to nie koniec. Asasyni zapakowali sprzęt do samochodu i ruszyli w stronę gór, do następnej kryjówki. Podczas jazdy Desmond kontynuował sesje w Animusie, gdzie szukał większej ilości wskazówek. Tymczasem analizowała notatki z sesji, próbując zrozumieć, co „bogini” Minerwa miała na myśli, mówiąc, że zaczyna dziać się to, czego się obawiała.

Poszukiwanie Jabłka i Śmierć

Po długiej podróży asasyni przybyli do współczesnego Monteriggioni. Lucy i Desmond musieli znaleźć podziemne przejście do Sanktuarium pod Willą Auditore, by otworzyć je dla Rebecci i Shauna.

Desmond odtworzył ostatnie wspomnienia Ezio i odkrył, że ten ukrył Rajskie Jabłko w krypcie pod Koloseum. Asasyni udali się tam i otworzyli komnatę z artefaktem. Gdy Desmond dotknął Jabłka, Junona przejęła nad nim kontrolę mówiąc, że „Ścieżka musi zostać otwarta, a szale powinny zostać zrównoważone”. Desmond dźgnął Lucy w brzuch Ukrytym Ostrzem, zabijając ją.

Później Desmond wyznał, że wcale nie musiał zabijać Lucy, ale miał wizję, że ona zdradzi ich i zabierze Jabłko do Templariuszy, którzy wystrzelą je na Księżyc.

Charakterystyka i osobowość

W przeciwieństwie do Warrena Vidica jest ciepłą i miłą osobą. Zawsze ma dla Desmonda słowa otuchy i okazuje mu sympatię, chociaż czasem bywa on poirytowany. Kiedy Warren naciskał, by Desmond eksplorował swoją pamięć w Animusie intensywniej, Lucy powstrzymywała go upraszając Vidica, by pozwalał Desmondowi odpocząć, okazując tym samym troskę o zdrowie Obiektu.

Lucy była także sprytna i zaradna, dzięki temu, że zamrażała obraz z kamer, Desmond mógł nocami swobodnie poruszać się po laboratorium. Była jednak pod presją i martwiła się, czasem się irytowała. Była bardzo wrażliwa, dotknęła ją śmierć jej kolegów, szczególnie przyjaciółki Leili Marino, to, że Obiekt 16 postradał zmysły, a później śmierć dwóch grup Asasynów (osiem osób), które działały w terenie.

Ciekawostki

  • W Assassins Creed II Lucy po jakimś czasie sciąga buty;
  • modelem Lucy jest Kristen Bell, która także użyczyła jej głosu;
  • Imię Lucy oznacza „Światło”. Nie wiadomo, czy miało to odzwierciedlać jej charakter;
  • Osiągnięcie „Rozmówca” można odblokować w Assassin’s Creed na Xbox360, rozmawiając z Lucy za każdym razem, gdy Desmond opuszcza Animusa. Jednak Desmond musi wyczerpać wszystkie opcje dialogowe, aż Lucy zacznie mówić, że jest zajęta, albo pytać, czy nie jest zmęczony;
  • W Assassin’s Creed II Lucy prowadzi samochód przypominający Mercedesa CLS;
  • Model Lucy zmienił się znacząco w grach. W pierwszej części Assassin’s Creed ubrana jest w stosowny, elegancki ubiór do pracy. W Assassin’s Creed II jej ubranie jest luźniejsze, ma bardziej kształtną figurę, nieco zmienioną twarz i fryzurę, większe oczy, makijaż. Kolor oczu zmienił się z niebiesko-szarych na niebieskie. W Assassin’s Creed: Brotherhood znów zmienił się jej wygląd, jest bardziej podobna do Lucy z pierwszej części. Na ubranie z Assassin’s Creed II ma nałożoną brązową kurtkę, także jej buty zostały zmienione na sandały na obcasie;
  • W Assassin’s Creed II okazało się, że Lucy znakomicie walczy wręcz: ogłuszyła wielu strażników, którzy stanęli jej na drodze podczas ucieczki z Abstergo, a później w Kryjówce. W Assassin’s Creed: Brotherhood Lucy potrafi też korzystać trochę z free-runningu, jak Desmond i jego przodkowie;
  • Podejrzewa się, że między nią a Desmondem zrodziło się uczucie. Okazuje mu przywiązanie przez swoją troskę o jego zdrowie, przytulanie i mówienie, że cieszy się, że jest z asasynami. W Assassin’s Creed: Brotherhood w jednym z emaili od Williama M. jest napisane, że Lucy nie powinna chronić Desmonda przed niebezpieczeństwami bez względu na to, co do niego czuje;
  • W Assassin’s Creed: Brotherhood Lucy gra w Project Legacy – na jednym z monitorów widać odtwarzane wspomnienia Mario Auditore;
  • gdy Desmond rozmawia z Lucy poza Willą Auditore w Assassin’s Creed: Brotherhood, Lucy twierdzi, że poświęciła blisko dziesięć lat swojego życia na szukanie Fragmentów Edenu. Oznacza to, że zaczęła poszukiwania w wieku 14 lat;
  • W podziemiach Monteriggiorni Lucy przed pierwszym skokiem ściąga i zostawia swoje buty na obcasie i idzie dalej boso lecz w kryjówce z powrotem je ma;
  • W Assassin's Creed: Revelations Desmond słyszy we wnętrzu Animusa, jak Shaun opowiada, że Lucy pochowano na małym, uroczym cmentarzu za Rzymem;
  • Podczas podróży Desmonda na Wyspie Animusa można ujrzeć tekst na szybie (w wolnym tempie) "Lucy You will know the truth", co oznacza: "Lucy poznasz prawdę";
  • Drużyna współczesnych asasynów nazwała swoje drony imionami swoich zmarłych przyjaciół. Dron 1 nazywa się "Desmond", D 2 "Clay", D 3 "Lucy", a D 4 "Hannah", przy czym D1 został uszkodzony.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki