Fandom

Assassin's Creed Wiki

Lorenzo de' Medici

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Lorenzo de' Medici (ur. 1 stycznia 1449 r. we Florencji, zm. 9 kwietnia 1492 r. w Careggi) – niekoronowany władca Republiki Florenckiej w czasach włoskiego renesansu, znany jako Wawrzyniec Wspaniały (wł. Lorenzo Il Magnifico). Był także mecenasem sztuki. Postać z Assassin's Creed II.

Biografia

Wczesne życie

Już jako dziecko, Lorenzo był wysyłany na różne misje dyplomatyczne z racji, iż był jednym z najbłyskotliwszych wnuków Kosmy Medyceusza. Jego ojciec, Piero Il Gottoso de' Medici chorował przez większość swojego życia, przez co był nieobecny w życiu swego syna. Matką Lorenzo był Lucrezia Tornabuoni, która przedstawił swojemu synowi wielu znanych renesansowych artystów. Gdy Lorenzo miał sześć lat, wpadł do rzeki Arno, z której wyłowił go trzynastoletni Giovanni Auditore da Firenze, co rozpoczęło ich wieloletnią przyjaźń.

W 1469 roku, dwudziestoletni Lorenzo został głową rodu Medyceuszy i szybko zdobył kontrolę nad rządem florenckim poprzez przyjaźnie, strategiczne małżeństwa i groźby.

Współpraca z Giovannim

Gdy Lorenzo władał Florencją, różne grupy ludzi konspirowały przeciw nowemu władcy. Dlatego też, Lorenzo poprosił o pomoc w śledztwie swojego przyjaciela, Giovanniego Auditore. Udało mu się złapać jednego z konspirantów Rodrigo Borgii. Schwytany mężczyzna zdradził Lorenzo i Giovanniemu spisek, którego celem było zamordowanie księcia Mediolanu, Galeazzo Marię Sforzę, który był ważnym sojusznikiem Wawrzyńca Wspaniałego. Giovanni został wysłany do Mediolanu, by uratować mediolańskiego księcia. Niestety, do zabójstwa doszło, lecz Giovanni zdołał zdobyć zaszyfrowaną wiadomość adresowaną do konspiratora przewodzącego misją zabójstwa.

Spisek Pazzich

WiSC 6.png

Stefano da Bagnone atakuje Lorenzo

26 kwietnia 1478 roku, Francesco de' Pazzi podjął się próbie przeprowadzenia zamachu stanu, w celu przejęcia tronu Florencji. Udało mu się zamordować brata Lorenzo, Giuliana de' Medici, dźgając go dziewiętnaście razy. Stefano da Bagnone zaatakował Wawrzyńca, lecz nie zdołał go zamordować, gdyż na ratunek władcy Florencji przybył asasyn Ezio Auditore da Firenze. Syn Giovanniego odeskortował Lorenzo do jego pałacu, a sam ruszył za Francesco Pazzim, w celu zabicia go.

Jakiś czas później, Lorenzo i Ezio spotkali się na Ponte Vecchio, gdzie Wawrzyniec Wspaniały opowiedział asasynowi o tym, jak to Giovanni Auditore uratował go przed utonięciem w rzece oraz dał mu imiona konspiratorów Pazzich oraz stronę Kodeksu odzyskaną z archiwów Franesco de' Pazzi.

W 1479 roku Palazzo Medici zostało zaatakowane przez zabójców pracujących dla Pazzich, lecz Ezio zdołał uratować Lorenzo, który pozwolił mu wziąć w nagrodę, co tylko chciał ze skarbca.

Współpraca z Ezio

Po zabiciu Jacopo de' Pazziego w 1480 roku, Ezio został nagrodzony przez Lorenzo płaszczem Medyceuszy. Od tamtej chwili florencki asasyn pracował jako osobisty zabójca Lorenzo, który wypełniał jego zlecenia aż do 1492 roku, kiedy to Wawrzyniec zmarł.

Ciekawostki

  • Po wręczeniu płaszcza Medyceuszy, Lorenzo mógł zostać zabity przez gracza, lecz nie miało to żadnego wpływu na fabułę gry.

Więcej w Fandom

Losowa wiki