Fandom

Assassin's Creed Wiki

Liniowiec

2701stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

„Z galeonów są trudne nagrody. Poruszają się jak krowy... ale walczyć jak tygrysy! ”
―La Buse[src]

Liniowiec (lub galeon) – klasa okrętu używana między innymi przez floty: brytyjską, francuską, hiszpańską i portugalską.

Historia Edytuj

Na początku XVIII wieku, liniowiec był najlepiej uzbrojoną jednostką pływającą.

Assassin's Creed IV Black Flag Edytuj

Bartholomew Roberts jako jeden z niewielu piratów posiadał okręt tej klasy.

Assassin's Creed: Pirates Edytuj

Alonzo Batilla podczas swoich przygód często spotykał liniowce. Najczęściej pilnowały one latarni morskich.

Assassin's Creed: Rogue Edytuj

Jakiś czas później, w trakcie Wojny Siedmioletniej pomiędzy Wielką Brytanią i Francją, Templariusz Shay Cormac spotkał wiele liniowców na Północnym Atlantyku. Statki te były bardzo rzadkie w Dolinie Rzeki, gdyż była ona zbyt płytka dla statków tej wielkości.

James Cook był kapitanem galeonu, HMS Pembroke. Shay był sternikiem jego statku podczas bitwy o Louisbourg.

Assassin's Creed III Edytuj

W czasach Rewolucji Amerykańskiej, Asasyn Connor miał styczność z liniowcami wzdłuż wschodniego wybrzeża i był w stanie zniszczyć je wszystkie.

Uzbrojenie Edytuj

Każdy statek tej klasy posiadał trzy maszty, a liczba dział wynosiła nawet 50. Liniowce zostały wyposażone w moździerze, kule z łańcuchem oraz ciężkie kule. Były też uzbrojone w działa rufowe, które w połączeniu z burtowymi i dziobowymi, dawały możliwość odpowiedzenia ogniem z każdego kierunku. Materiał użyty do ich budowy był niezwykle wytrzymały. Jednak mimo tych wszystkich zalet, statki te posiadały pewną słabość - prędkość. Jako że były one bardzo powolne, dobrze uzbrojony, mniejszy statek mógł go przechytrzyć i zniszczyć.

Okręty legendarne Edytuj

Większość okrętów legendarnych były liniowcami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki