Fandom

Assassin's Creed Wiki

Le Roi des Thunes

2716stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

„Tak długo, jak istnieje Cour des Miracles, musimy mieć (Króla Żebraków).”
―markiz de Sade, 1791 r.[src]

Le Roi des Thunes (pol. Król Żebraków; nieznana – 1791) – postać oraz tytuł, występujące w Assassin's Creed: Unity. Drugi cel Arna Doriana.

Assassin's Creed: Unity Edytuj

Opis Edytuj

Le Roi des Thunes to tytuł dzierżony przez przywódcę le Cour des Miracles w Ventre de Paris w Paryżu – zbieraniny żebraków, oszustów, przestępców i złodziei. Do 19 stycznia 1791 roku tytuł ten utrzymywał nieznany z imienia członek zakonu templariuszy, potem zaś przejął go Donatien Alphonse François de Sade.

Biografia Edytuj

Pierwszy znany Król Żebraków najął na swojego doradcę upadłego urzędnika – Aloysa la Touche'a. Przestraszył się rosnących wpływów templariuszy w Paryżu, wobec czego zaczął ubiegać się o członkostwo w zakonie. Ówczesny wielki mistrzFrançois de la Serre – odrzucił jego wniosek, uważając kontakty w złodziejskim półświatku za zbyteczne.

Za ten czyn le Roi des Thunes poprzysiągł de la Serre'owi zemstę. Wraz z Aloysem la Touchem nawiązali kontakt z Charlesem Gabrielem Sivertem, poplecznikiem zbuntowanego odłamu zakonu templariuszy. Ich własny wielki mistrz – François-Thomas Germain – zlecił im zabójstwo de la Serre'a. 5 maja 1789 roku w Wersalu le Roi des Thunes oraz Sivert zaatakowali cel. Król Żebraków wbił de la Serre'owi szpilę wykutą przez Germaina w szyję, pozbawiając go życia. O morderstwo został oskarżony Arno Dorian, który akurat znalazł się w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwym czasie oraz próbował zainterweniować. Templariusze zdołali uciec i złożyć raport Germainowi.

Około roku 1791 rada asasynów w Paryżu podjęła decyzję o wytropieniu le Roi des Thunes. Wysłali trzech asasynów, z czego dwóch powróciło, a jeden został uśmiercony w kanałach. Króla Żebraków odnalazł w końcu Arno Dorian z pomocą markiza de Sade. 19 stycznia 1791 roku Arno wyruszył, by zabić le Roi des Thunes. Ten – ostrzeżony wcześniej przez la Touche'a – wiedział, że jest celem, wobec czego zastawił na asasyna pułapkę. Pomysł nie zadziałał, a Arno zdołał zabić Króla Żebraków.

Niedługo później jego „tron” został obsadzony przez markiza de Sade.

Więcej w Fandom

Losowa wiki